نقاط ضعف عملکردی بیمارستانها زیر ذره بین تیم ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

در اعتباربخشی ادواری که توسط ارزیابان دانشگاهی هر سال انجام می شود، عملکرد بیمارستان ها در دوره زمانه یک ساله بررسی شده و به بیمارستان ها جهت بهبود کیفیت خدمات کمک می کند.

 محمد کاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت:از ابتدای سال تا کنون از ١٣ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه، ١١بیمارستان توسط ارزیابان دانشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفتند و دو بیمارستان باقی مانده نیز در روزهای آینده مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اعتبار بخشی بیمارستان ها یکی از معتبرترین مدل های ارزیابی سیستماتیک است که مراکز ارائه خدمات درمانی را مبتنی بر کیفیت خدمات، ایمنی بیماران و کارکنان مورد ارزیابی قرار می دهد.

 مومنی ضمن تقدیر و تشکر از کارشناسان اداره ارزیابی و اعتباربخشی معاونت درمان دانشگاه، و ارزیابان دانشگاهی در خصوص زحمات وتلاشهای مکرر در ارتقاء بیمارستانهای دانشگاهی و غیر دانشگاهی، اعلام کرد: هدف اصلی از این ارزیابی ها که در خصوص حفظ ایمنی بیمار و حقوق گیرندگان خدمات می باشد، مباحثی چون فرآیندهای اصلی، مدیریت و رهبری، مدیریت بحران حوادث و بلایا، امحا زباله بیمارستانها و .... ارزیابی می شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی ارزیابی های بخش ها و واحدهای بیمارستانها مطابق استانداردهای تعیین شده وزارت بهداشت می باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار