تعداد مراجعان به آزمایشگاه‌های روستایی زاهدان ۳۳ درصد افزایش یافت

مدیر امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش ۳۳ درصدی تعداد مراجعان و انجام آزمایش در مراکز بهداشتی و آزمایشگاه‌های روستایی تحت پوشش این دانشگاه خبرداد.

علیرضا سلیمی خراشاد  اظهار کرد: از ابتدای امسال  تا پایان آذر ماه بیش از ۲۴ هزار پذیرش و بیش از ۱۷۳ هزار تست توسط آزمایشگاه‌های روستایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده که این آمار نشان دهنده افزایش ۳۳ درصدی تعداد مراجعان و آزمایش‌ها در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی ادامه داد:توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها در مراکز بهداشتی روستایی سبب تشخیص سریع و آسان بیماری‌های مزمن در این مناطق شده است.

مدیر امور آزمایشگاه های معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: آزمایش‌های انجام شده در این مناطق شامل آزمایش‌های مادران باردار، آزمایش‌های میانسالان، التور، مالاریا، آزمایش آب و آزمایش‌های تجویزی توسط پزشکان مراکز است.

وی ادامه داد: اکنون در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیش از حدود ۳۰ روستا آزمایشگاه سطح یک فعال است.

سلیمی خراشادی افزود: توسعه خدمات آزمایشگاهی روستایی و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و منابع انسانی منجر به ارائه خدمات تشخیصی و درمانی سریع و مقرون به صرفه به مردم روستایی می‌شود که تأثیر مثبتی بر سلامت و رفاه مردم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار