پایدار سازی آب و برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کمبود منابع آب و تغییر سیاست گذاری‌ها، مجوز حفر ۲۰ حلقه چاه به همراه تجهیزات و اجرای خطوط انتقال شبکه توزیع آب ایجاد شد.

علیرضا راشکی  اظهار کرد: با این اقدام ۸۰ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان به وضعیت پایدار و ثبات برای تامین آب در شرایط اضطرار و تنش آبی رسیدند.

وی افزود: در سال های گذشته بر اساس قراردادهای منعقد شده، تامین آب حدود ۸۰ درصد شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان از شبکه توزیع آب شهری بود که در زمان گرمای هوا، شهرک ها و نواحی صنعتی بویژه واحدهای تولیدی با مشکلات متعددی روبرو می‌شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: با اخذ مجوز حفر این ۲۰ حلقه چاه و انجام خطوط انتقال در شبکه توزیع آب، ضریب پایدار سازی تامین آب در شهرک ها و نواحی صنعتی در استان افزایش قابل توجهی یافت.

وی ادامه داد: برای تامین برق پایدار در شهرک ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان، این شرکت از سال های گذشته استفاده از ظرفیت نیروگاه های مولد مقیاس کوچک، تجدید پذیر و نیروگاه های گازی(CHP) را دستور کار خود قرار داده است.

راشکی گفت: در حال حاضر یک واحد نیروگاه گازی با ظرفیت ۲۵ مگا وات برای کمک به تامین برق واحدهای تولیدی و پایدارسازی شبکه خطوط انتقال برق توسط "شرکت رشد آسایش آرتین" در شهرک صنعتی ایرانشهر احداث و در حال حاضر ۱۵ مگاوات به ظرفیت تامین برق این شهرک اضافه شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین جانمایی زمین برای استفاده از انرژی‌های نوین و تجدید پذیر در شهرک صنعتی خاش تصویب و آماده عقد قرارداد واگذاری زمین و حق انتفاع بهره برداری به متقاضیان و سرمایه گذاران است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: پیش بینی تامین برق برای واحدهای تولیدی مستقر در شهرک صنعتی خاش، ۱۲ مگاوات در فاز اول بوده که نقش به سزایی در پایدارسازی خطوط انتقال شبکه برق این شهرک را دارد.

وی گفت: هم اکنون با سرمایه گذاران بخش خصوصی قرارداد حق انتفاع بهره برداری زمین برای تامین پنج مگاوات برق منعقد شده که این سرمایه گذاران در حال آماده سازی و احداث نیروگاه‌های خود می‌باشند.

راشکی افزود: همچنین به منظور تامین برق واحدهای تولیدی و پایدارسازی شبکه برق در شهرک صنعتی زاهدان میرجاوه با شرکت کرمان موتور جهت احداث نیروگاه گازی(CHP) با توان تولید برق ۲۴ مگا وات توافق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: با ساخت این نیروگاه‌ها توان تامین برق به ۵۰ مگا وات خواهد رسید که معادل ۸۰ درصد برق مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی سیستان و بلوچستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار