جمع‌آوری ۴۰۰ قلاده سگ از سطح شهر شهرکرد

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهرکرد جمع‌آوری شده است.

داوود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد اظهار کرد: کمپ نگهداری از سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در محل سایت دفن زباله به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع توسط شهرداری احداث شده است؛ که شامل دو سالن نگهداری و یک فضای قرنطینه است.

وی افزود: پیمانکار باید دارای شرایط لازم در قالب قرارداد و براساس دستورالعمل ابلاغی با تجهیز مخصوص از جمله دارت بیهوشی و قفس زنده‌گیری حیوانات باشد.

مومنی با بیان اینکه با یک پیمانکار جهت جمع آوری سگ‌های بلاصاحب توافق کرده‌ایم، ادامه داد: هزینه نگهداری هر کدام از سگ‌ها بلاصاحب نزدیک به ۶۰۰ هزار تومان است و از امسال تاکنون شهرداری برای جمع‌آوری این سگ‌ها نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان هزینه کرده است.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: امسال تاکنون بیش از ۴۰۰ سگ بلاصاحب از سطح شهر جمع‌آوری شده و می‌توان گفت در محدوده شهری هیچ گونه سگ بلاصاحبی وجود ندارد.

مومنی با بیان اینکه عقیم سازی هر سگ برای شهرداری ۳۵ میلیون ریال هزینه در بر دارد، اظهار کرد: با اخذ مجوز از سازمان محیط زیست سگ‌ها عقیم سازی نشده و به تفکیک جنسیت در دو سالن جداگانه نگهداری می‌شوند.

وی گفت: مشاهدات و گزارشات سازمان حفاظت محیط‌زیست درخصوص سگ‌های ولگرد، نشان دهنده آن است که از شهر‌ها و روستا‌های اطراف این حیوانات به شهرکرد منتقل می‌گردند.

مومنی افزود: طبق دستورالعمل و با نظر دامپزشک سگ‌های بیمار که سلامتی دیگر سگ‌ها را به خطر می‌اندازند را با مرگ با ترحم از بین می‌بریم.

وی اضافه کرد: با اخذ تعهد و پر کردن فرم مخصوص، سگ‌های دارای نژاد و اصیل به افرادی که این سگ‌ها را برای نگهبانی استفاده می‌کنند، تحویل داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار