شناسایی تورها و خانه مسافر های غیر مجاز پیگیری می شود

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری کردستان گفت: شناسایی تور‌ها و خانه‌مسافر‌های غیرمجاز در سطح استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

 تیمور خالدی امروز در جلسه ارتقای امنیت گردشگران استان که با حضور نماینده دستگاه‌های مربوطه در حوزه‌های انتظامی، امنیتی و... در سنندج برگزار شد، گفت: براساس مصوبه هیئت وزیران، همه واحد‌های اقامتی از جمله خانه مسافر‌ها در سطح استان باید با داشتن مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فعالیت کنند.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات دفاتر گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه شناسایی تور‌ها و خانه‌مسافر‌های غیرمجاز در سطح استان به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی در راستای ساماندهی تور‌ها و خانه‌های مسافر، در توسعه گردشگری استان بسیار ضروری است.

وی افزود: خانه‌های غیرمجاز نه تنها خدمات مناسبی به گردشگران به ‎لحاظ بهداشتی و رفاهی ارائه نمی‌دهند بلکه از امنیت مناسبی برای مسافرانی که اقدام به اقامت در این منازل غیر‌مجاز می‌کنند نیز برخوردار نیستند.

خالدی با اشاره به اینکه روند اخذ مجوز خانه‌مسافر از طریق سامانه ملی مجوز‌ها در حال انجام است، عنوان کرد: باید در ارزیابی و صدور مجوز برای واحد‌های خانه‌مسافر در سطح استان با دقت عمل اقدام شود.

شناسایی تورها و خانه مسافر های غیر مجاز پیگیری می شود

عبدالملکی رئیس پایانه مرز باشماق هم بر همکاری همه جانبه برای ساماندهی تور‌های غیرمجاز، جلوگیری از فعالیت آن‌ها، فعالیت بهتر و مثمر ثمرتر دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری مجاز و همچنین جلوگیری از فعالیت دلالان در مرز باشماق تاکید کرد.

همچنین خدر ویسی نمایندگی وزارت امور خارجه در کردستان بر لزوم ساماندهی و جلوگیری از فعالیت خانه‌ها و تور‌های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: اتباع بیگانه تنها در قالب ویزای گردشگری و موقت حق اقامت دائم در استان کردستان را دارند. 

در این جلسه مقرر شد موضوع تاسیس کنسولگری اقلیم کردستان عراق یا کشور عراق در استان کردستان ایران از مبادی و ارگان‌های ذی‌ربط پیگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.