معاون استاندار کردستان:

نمایشگاه گردشگری فرصتی طلایی برای معرفی جاذبه های گردشگری است

حبیبی، حضور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی طلایی برای معرفی ظرفیت‎ها و جاذبه‎ های گردشگری استان کردستان دانست.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در اولین جلسه ستاد سفر استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بهبود و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان همواره در اولویت برنامه‌های دولت سیزدهم در کردستان است.

کیومرث حبیبی افزود: خوشبختانه استان کردستان طی دوسال اخیر توانسته است اقدامات بسیار مهمی را با همت استاندار کردستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

وی حضور استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران را فرصتی طلایی برای معرفی هرچه بهتر و باشکوه‌تر ظرفیت‎ها و جاذبه‎ های گردشگری کردستان دانست و عنوان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان و شهرداران شهر‌های مهمان‌پذیر استان باید در این نمایشگاه متناسب با ظرفیت و استعداد‌های منطقه حضوری پررنگ داشته باشند.

حبیبی یادآور شد: امیدواریم با آمادگی تمام دستگاه‎‌های مرتبط و با ایجاد امکانات مطلوب و خدمات شایسته به گردشگران و مسافران، انگیزه حضور دوباره آنان در کردستان را فراهم کنیم.

تشکیل کمیته خدمات سفر نوروز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه از تشکیل کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خبر داد و گفت: ١٢ کمیته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر از تاریخ ٢٥ اسفند ١٤٠٢ تا ١٥ فرودین‌ماه ١٤٠٣ به مسافران نوروزی در استان خدمت‌رسانی خواهند کرد.

منصور مهرزاد عنوان کرد: با عنایت به دستور اکید مقام عالی وزارت به موضوع رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان، از ٤٤ مجموعه تعداد ٨ مجموعه در مرحله اول تجهیز و بهسازی شده است.

وی یادآور شد: همچنین تعداد بیش از ۵۰ تابلوی راهنما نیز برای معرفی جاذبه شاخص استان و اعلام مسافت تا سرویس بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی، توسط این اداره‌کل تهیه و با همکاری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نصب شده است.

مهرزاد بیان کرد: آماده سازی ٦ هزار تخت اقامتی برای ایام نوروز، ساماندهی خانه مسافر‌ها، برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، چاپ اقلام تبلیغاتی و پوستر برای تمام شهرستان‌های استان، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تاسیسات گردشگری، استفاده از توان تخصصی راهنمایان گردشگری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این اداره‌کل در ایام نوروز ١٤٠٣ است.

ورود بیش از ٦ میلیون گردشگر به کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به رشد ١٤ درصدی اقامت گردشگران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یادآور شد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ٦ میلیون گردشگر وارد استان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار کرد: این رویداد فرهنگی ۲۲ تا ۲۶ بهمن‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

 مهرزاد افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با همکاری شهرداری سنندج، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی گردشگری و منطقه آزاد تجاری در این نمایشگاه با محوریت نوروز و موسیقی و گردشگری تجاری حضور خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.