واحدهای عرضه تایر خودرو زیر ذره بین بازرسان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و ناامن سازی فضا برای سودجویان، زنجیره تولید و توزیع تایر خودرو با اجرای طرح ویژه نظارتی در استان رصد و پایش می‌شود.

آریافر مدیر کل صمت خراسان جنوبی گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ابتدای دی ماه  به مدت یک ماه جهت بازرسی از واحد‌های عمده و خرده فروشی تایر خودرو در سطح بازار با هدف بررسی میزان توزیع لاستیک، رسیدگی به موقع به شکایات مردمی و برخورد قانونی با متخلفین برابر قوانین و مقررات جاری در سطح استان اجرایی می‌شود.

او افزود: در این راستا با بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود و استفاده از آمار و اطلاعات سامانه‌های جامع تجارت و سامانه انبارها، ضمن تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در سطح واحد‌های انبارش عمده تایر خودرو و رصد دقیق شرایط بازار، برخورد بازدارنده و مؤثر با تخلفات محرز نیز با هدف حصول اطمینان از استمرار عرضه کالا در طول زنجیره تولید و توزیع در دستور کار قرار گرفته است.

آریافر با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، انواع لاستیک سواری در فهرست اقلام اولویت دوم و به عنوان کالا و خدمات عمومی و حساس قرار دارد بیان کرد: برابر ابلاغیه وزارت صمت، لاستیک سبک نیز از جمله اقلام مشمول احتکار می‌باشد و بر همین اساس، نگهداری این کالا به صورت عمده و امتناع از عرضه آن به قصد گرانفروشی یا ضرر به جامعه مشمول جریمه ماده ٦٠ قانون نظام صنفی و ماده ٤ قانون تعزیرات حکومتی می‌شود.

مدیر کل صمت خراسان جنوبی اظهار کرد: در اجرای این طرح، بررسی میزان ورود و کنترل روند خروج مستمر اقلام از انبارها، شناسایی انبار‌های غیررسمی و الزام به توزیع در شبکه استان، هماهنگی با پلیس امنیت اقتصادی فراجا و انجام گشت‌های مشترک بازرسی با دستگاه‌های نظارتی استان از جمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مرتبط به منظور نظارت مؤثر بر تأمین و توزیع تایر خودرو مورد تاکید و در دستور کار است.

او عنوان کرد: با توجه به فعالیت کارخانه تولید تایر در بیرجند، میزان تولید و توزیع این کارخانه و تطبیق آن با میزان اظهار تولید و فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت طی بازدید‌های نوبه‌ای توسط بازرسان این اداره کل به صورت دقیق رصد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.