نیویورک تایمز:

بن سلمان تمایلی به پرواز مجدد موشک‌های یمنی بر فراز ریاض ندارد

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که ولیعهد عربستان با امید رسیدن به صلح در یمن، از پیوستن به درگیری در دریای سرخ اجتناب می‌کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از مقامات سعودی و آمریکایی گزارش داد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، علاقه‌ای به ورود دوباره به درگیری با یمن ندارد.

نیویورک تایمز نوشت: جنگ غزه، یمنی‌ها را که ایدئولوژی آن‌ها، مبتنی بر دشمنی با آمریکا و اسرائیل و حمایت از آرمان فلسطین است، به کانون توجه غیرمنتظره جهانی تبدیل کرده است.

این روزنامه افزود: با این حال، عربستان ترجیح می‌دهد تحولات اخیر را از دور زیر نظر بگیرد، زیرا چشم انداز صلح در مرز جنوبی این کشور هدف جذاب تری از پیوستن به تلاش برای توقف حملات یمن علیه اسرائیل است.

طبق گفته مقامات سعودی و آمریکایی، ولیعهد عربستان علاقه‌ای به "کشیده شدن دوباره به درگیری با یمنی‌ها" ندارد.

مقامات و تحلیلگران سعودی می‌گویند که بن سلمان دوست ندارد موشک‌های یمنی دوباره بر فراز ریاض به پرواز درآیند یا شهر‌های جنوبی را هدف قرار دهند، زیرا او می‌خواهد گردشگران و سرمایه گذاران را متقاعد کند که پادشاهی عربستان برای تجارت امن است.

این روزنامه معتقد است: استراتژی جدید سعودی‌ها در یمن که پرهیز از اقدام نظامی مستقیم و حرکت به سمت توسعه روابط با گروه‌های یمنی است ناشی از این واقعیت است که پس از هشت سال جنگ، یمنی‌ها عملاً پیروز شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار