ادعای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی درباره توقف‌های تاکتیکی در جنگ غزه

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد تل آویو توقف‌های تاکتیکی در برخی مناطق غزه به منظور ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه انجام داده است.

۸۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و علی‌رغم کشتار بیش از ۲۰ هزار غیرنظامی در توحش رژیم صهیونیستی، شورای امنیت سازمان ملل همچنان از صدور قطعنامه‌ای جهت پایان بخشیدن به این جنگ به دلیل وتوی آمریکا ناتوان بوده است. با این حال، فشار‌های بین المللی در نهایت باعث شد شورای امنیت قطعنامه‌ای ضعیف برای ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه تصویب کند، موضوعی که تاکنون تل آویو به آن پایبند نبوده است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) مدعی شد این وزارتخانه اقدام به توقف‌های تاکتیکی در نبرد خود در باریکه غزه با هدف اجازه ورود کمک‌های انسانی شامل آب و غذا به این منطقه کرده است. 

این وزارتخانه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) ادعا می‌کند امروز ۲۵ دسامبر در منطقه شیخ محمد الیمنی (غرب)، دیرالبلا از ساعت ۱۰ تا ۱۴ به وقت محلی توقف درگیری‌ها با هدف ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه انجام شد. 

گرچه قطعنامه ۱۷۲۰ شورای امنیت که روز جمعه با رای ممتنع آمریکا و روسیه و رای موافق ۱۳ عضو دیگر شورای امنیت به تصویب رسید خواهان تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه است، اما تل آویو تاکنون از این امر سر باز زده و تنها به صورت نمادین اقداماتی را به انجام رسانده است. 

مقامات سازمان ملل پیش‌تر اعلام کردند به دلیل حجم گسترده حملات اسرائیل به غزه، عملا کمک رسانی‌های بیشتر به این باریکه با مشکل مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار