تصویب اعتبارات ابلاغی وزارت نفت برای آذربایجان شرقی از محل مسئولیت‌های اجتماعی

در جلسه امروز شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی، اعتبارات حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی ابلاغی وزارت نفت از محل اجتماعی برای استان به تصویب اعضا رسید.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در نهمین جلسه شورای برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: تفاهم نامه‌ای بین سازمان‌های تابع وزارت نیرو، اداره کل صمت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در قالب توافق سه جانبه استانی امضا شده است که بر اساس آن از قبال مسئولیت اجتماعی وزارت نفت در آذربایجان شرقی برای نوسازی مدارس ۳۰۰ میلیارد تومان، توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها و ایجاد مجتمع فرهنگی هنر‌ی در شهرستان‌ها ۵۰ میلیارد تومان، شهرستان چاراویماق ۷۰ میلیارد تومان و توسعه و تجهیز بخش شبکه بهداشت و درمان استان بیش از ۲۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

جبار علی ذاکری افزود: به رغم برخی مخالفت‌هایی که برای تولید برق در استان وجود داشت، ۲ وزارتخانه برای ایجاد پست فشار قوی در استان و همچنین احداث سه نیروگاه تفاهم نامه امضا کرده اند که عملیات اجرایی آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد.

وی گفت: موضوع مدیریت آب نیز از مباحث جدی استان بوده و لازم است برای صنایع آب بر، محدودیتی اعمال کنیم؛ البته هم اکنون نیز در ایجاد صنایع فولاد نزدیک حوزه دریاچه ارومیه این محدودیت کاملا اعمال می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه شهرک‌های صنعتی به سمت تخصصی شدن پیش می‌روند و در اعطای مجوز به شهرک‌های تخصصی و خصوصی و توسعه آن‌ها در استان محدودیتی نداریم و تامین زیرساخت‌های اساسی در آن‌ها نیز تسهیل می‌شود.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی  ادامه داد: خرید مجوز چاه‌های موجود به رغم هزینه‌های بالا از جمله رویکرد‌های استان در زمینه مدیریت منابع آذربایجان شرقی است که پیش می‌بریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار