سردی هوای همدان به ۶ درجه زیر صفر رسید

باقری شکیب گفت: دمای هوای صبحگاهی در نقاط مختلف استان طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافت و در شهر همدان و بهار به ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲ روز آینده، صاف تا قسمتی ابری پیش بینی می‌شود.

محمد حسن باقری شکیب گفت:در ساعاتی از روز‌های جمعه، شنبه و یکشنبه اینده با فعالیت سامانه ضعیف بارشی، بارش‌های خفیف و پراکنده به ویژه در مناطق غربی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود که این بارش‌ها در مناطق کوهستانی عمدتا به شکل باران و در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود.

او گفت: از روز شنبه و یکشنبه علاوه بر بارش‌های پراکنده وزش باد نسبتا شدید را در برخی از نقاط استان خواهیم داشت.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای هوا در استان برای امشب نسبتا سرد است و از فردا شب در پی افزایش ابر دما‌های کمینه بین ۲ تا چهار درجه گرم‌تر خواهد شد و دما‌های بیشینه طی روز‌های آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

باقری شکیب در خصوص تغییرات دمای هوا در استان گفت: همدان و بهار با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر و اسدآباد با ۱۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان همدان را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت کردند.

او گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت با ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.