شیرینی به کالای لوکس تبدیل شده است

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد گفت: شیرینی در مشهد و خراسان رضوی به یک کالای تولیدی لوکس تبدیل شده است.

محمد فرزانی رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد گفت: افزایش سرسام اور مواد اولیه شیرینی و هزینه‌های تولید آن، شیرینی را به کالای لوکس تبدیل کرده است.

او با رد گران فروشی در سطح قنادی‌ها افزود: بسیاری از قنادی‌ها در مشهد مقدس در اماکن استیجاری فعالیت می‌کنند که متاسفانه مالکان اجاره بها را تا دو برابرسال‌های قبل افزایش دادند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد ادامه داد: همانطور که در خصوص گران شدن مواد اولیه شیرینی همچون خامه، کاکائو، کره مغزی جات و ... اشاره شد افزایش هزینه‌های انرژی بیش از هشتاد درصدی، دستمزد نیرو‌های تخصصی شاغل در خطوط تولید در کنار افزایش اجاره بهای واحد‌های صنفی در قیمت تمام شده شیرینی تاثیر افزایشی گذاشته و به نوعی «شیرینی» را در خراسان رضوی به کالای لوکس تبدیل کرده است.

فرزانی بیان کرد: موارد فوق الذکر باعث شده تا بیشتر همکاران قناد درصد سود محصولات تولید شده را کمتر از آنچه قانون گذار برای تولید و عرضه شیرینی در نظر گرفته اعمال نموده تا شاید مصرف کنندگان از خرید شیرینی استقبال بیشتری کنند.

او تصریح کرد: مسئولان سازمان امور مالیاتی در هنگام تشخیص مالیات واحد‌های صنفی و اعمال درصد تعیین سود در فروش‌های انجام شده در جهت تشخیص مالیات به این مهم توجه بیشتر نمایند.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان مشهد تاکید کرد: اکنون ۸۰۰ واحد صنفی اتحادیه قنادان و شیرینی فروشان، پروانه کسب معتبر دارند و بعضا با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند.

فرزانی اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت، از هموطنان عزیز خواهشمندم به واحد‌های مجاز و دارای پروانه برای خرید شیرینی مراجعه نمایند، زیرا شیرینی‌هایی که در نانوایی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، سوپر مارکت‌ها عرضه میشوند چنانچه بسته بندی آن دارای پروانه بهره برداری و مجوز‌های لازم نباشند مورد تایید دستگاه‌های نظارتی نبوده و مطمئنا در شرایط خوبی تولید نمی‌شوند و ممکن است سلامت هموطنان را به مخاطره بیندازد

او افزود: در ماه‌های اخیر مشاهده شده در ورودی شهر و جاده منتهی به بهشت رضا علیه السلام درکنار جاده در شرایط بسیار نامطلوب برخی از دست فروشان نسبت به عرضه کیک و شیرینی جات بسته بندی اقدام نموده که به هیچ وجه مورد تایید کارشناسان حوزه سلامت نبوده و همشهریان به هیچ وجه نسبت به خرید اقدام ننمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۲
من ضایعات شیرینی میخرم مثلا شیرینی نصفه نیمه یا له شده
میبرم میدم بچه هام بخورن خودمم نگاه میکنم فقط
میگن بابا دستت درد نکنه چقدر خوشمزس