اردوغان: بحران‌های اوکراین و فلسطین با جنگ حل نمی‌شوند

رئیس جمهور ترکیه گفت بحران در نوار غزه و جنگ در اوکراین تنها از طریق تدابیر صلح آمیز می‌توانند حل وفصل شوند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان اظهار کرد، وضعیت بحرانی نوار غزه و درگیری‌ها در اوکراین تنها با تدابیر صلح آمیز می‌توانند حل و فصل شوند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، اردوغان بیان داشت، ترکیه آماده از سر گیری میانجی‌گری خود در مذاکرات صلح اوکراین است.

بر اساس گزارش شبکه خبری «تی. آر. تی» ترکیه، اردوغان بعد از مذاکراتش با «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در شهر بوداپست بیان داشت: «ما برای احیای فرآیند مذاکرات مربوط به صلح اوکراین که در شهر استانبول مختل شد، آمادگی داریم.ما با اوربان در خصوص اینکه برای فلسطین و اوکراین هیچ راه‌حل نظامی وجود ندارد هم‌عقیده هستیم»

طبق اعلام رئیس جمهور ترکیه، بحران فلسطین و جنگ در اوکراین تنها با تدابیر صلح آمیز می‌توانند حل و فصل شوند.دور آخر مذاکرات صلح اوکراین با میانجی‌گری ترکیه ماه مارس ۲۰۲۲ در شهر استانبول برگزار شد و توافقاتی که در پی این مذاکرات حاصل شدند به دنبال کارشکنی‌های اوکراین محقق نشدند.

اردوغان پیش از این هم چند بار تکرار کرده بود، ترکیه آماده میانجی گیری بر سر توافق صلحی برای اوکراین بوده و از احیای مذاکرات صلح بین مسکو و کی‌یف میزبانی می‌کند.ئیس جمهور ترکیه ارتباطش را هم با همتای روس و هم همتای اوکراینی خود حفظ کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در جریان سفر رسمی خود به بوداپست، یک خودروی برقی ساخت ترکیه را به ویکتور اوربان هدیه داد و نخست وزیر مجارستان هم در عوض یک اسب را به اردوغان اعطا کرد.

او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ویکتور اوربان گفت: «در پی امضای بیانیه سیاسی مشترک با اوربان، ما سطح روابط دوجانبه خود را از شراکت استراتژیک به شراکت ارتقا یافته استراتژیک رسانده‌ایم.ما برنامه داریم تا سرمایه‌گذاری‌ها و تجارت خود را با میزبانی از اولین نشست کمیته مشترک تجاری-اقصادی در ماه‌های آینده در ترکیه تقویت کنیم.من از این خرسندم که مجارستان همچنان که در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ عهده‌دار ریاست اتحادیه اروپا خواهد شد، با قدرت بر حمایتش از عضویت کامل ما در اتحادیه اروپا تاکید خواهد کرد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه حامیان اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
سازمان ملل: نگران گسترش درگیری ها در خاورمیانه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
زمانه عجيبی است. نزدیک به19 هزار نفر انسان مظلوم در غزه توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی سلاخی شده‌اند صدای اعتراض هیچ‌کدام از مقامات ژاپنی بلند نشد ولی در اخبار آمده بود دولت ژاپن در سکوت مرگبار خود قاتل یک کبوتر در این کشور را مجازات می‌کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
حاکمان ترکیه همه چی میخوهاهند نه به آن اظهارات شدیدا ضد اسرائیلی اردوغان در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین در این کشور، و نه به این رابطه گسترده اقتصادی‌شان با اسرائیلی‌ها که هنوز قطع نشده است. حرف مقامات ترکیه‌ای با عملشان همسو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا برای فلسطینیان راهی جز جنگ باقی نگذاشته است.
اسرائیل برای فلسطینیان راهی جز جنگ باقی نگذاشته است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات آمریکا است.
سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات انگلیس است.
سازمان بین الملل از سال 1945 تاکنون شریک جنایات رژیم صهیونیستی است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اردوغان تو سرزمین موازی زندگی میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
انگلیس جنایتکار از سال 1918 تاکنون شریک جرم جنایت های صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین بوده است.
نیروهای نگلیسی از سال 2001 تاکنون در منطقه خاورمیانه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نگلیسی از سال 2003 تاکنون در عراق و لیبی چه غلطی می کنند؟
نیروهای نگلیسی از سال 2011 تاکنون در سوریه چه غلطی می کنند؟
نیروهای نگلیسی از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟
نیروهای نگلیسی از سال 2021 تاکنون در اوکراین چه غلطی می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
داعش مورد حمایت آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل مسئولیت انفجار تروریستی فیلیپین را برعهده گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
و این در حالی است که از سال 2011 تاکنون برای همه مردم منطقه خاورمیانه و مردم دنیا ثابت شده است که رژیم کودک کش صهیونیستی همراه با چند کشور دیگر و به سرکردگی آمریکا و در سال سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از تروریست ها در سوریه، لبنان، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان حمایت می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.

اگر سازمان های بین المللی قدرت و توانایی جلوگیری از جنایت آفرینی های آمریکا، انگلیس، فرانسه،آلمان، ناتو، امارات، ترکیه، اسرائیل، عربستان و مزدورانشان را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۳۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
در پاسخ به مجری بی ادب شبکه ANT TV تلویزیونی ماهواره ای در جمهوری آذربایجان باکو جنایتکار - اسرائیل 7 - ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا 8 - سازمان های بین المللی هم با حامیان اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی همه جانبه همکاری می کنند.

آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
-
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۲
اردوغان شیطان
آخرین اخبار