واکنش خاخام اسرائیلی به اهانت سربازان صهیونیست به مسجدی در جنین

خاخام اعظم اسرائیل درباره نحوه رفتار سربازان ارتش رژیم صهیونیستی هنگام ورود به مساجد و منازل فلسطینیان هشدار داد.

اخیرا ویدئویی از سربازان اسرائیلی منتشر شده که آن‌ها را در حالی که دعای یهودی را در بلندگوی مسجد می‌خواند، نشان می‌دهد. ادعا شده است که سربازان حاضر در این ویدئو تنبیه شده اند. این اقدام سربازان صهیونیست واکنش‌های متعددی را داشته است.

در همین راستا، اسحاق یوسف، خاخام اعظم اسرائیل، نامه‌ای به ایال کریم، خاخام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی، درباره نحوه رفتار سربازان ارتش اسرائیل هنگام ورود به مساجد و منازل فلسطینیان ارسال کرد.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، خاخام یوسف گفت: تا زمانی که نیازی به جنگ نباشد، هیچ کس نباید تحریک، غارت یا فساد کند، به ویژه در مورد مسائل مذهبی.

وی افزود: ما باید به این سربازان بفهمانیم که تأثیر گذاشتن بر احساسات مذهبی پیروان سایر ادیان جایز نیست به چند دلیل که مهمترین آن‌ها این است که قوم اسرائیل ملتی با فضیلت هستند و رفتار این چنینی ندارند. این‌ها قاتلانی هستند که بی رحمانه سلاخی کردند، غارت کردند، فساد کردند و هر آنچه را که برای ما مقدس و عزیز است، هتک حرمت کردند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به نوبه خود در مورد این حادثه اظهار نظر کرد و خواستار اقدام ارتش رژیم صهیونیستی شد.

در پی این اهانت، ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای ادعا کرد «رفتار سربازان خطرناک و کاملاً مغایر با ارزش‌های ارتش اسرائیل است و سربازان بر این اساس تنبیه خواهند شد.»

با این حال، در پی این حادثه، ایتمار بن غفیر، وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به یوآو گالانت، وزیر جنگ حمله کرد و گفت: ما باید این واقعیت را که گالانت سیاست را وارد ارتش کرده، محکوم کنیم.

بن غفیر افزود: گالانت ارتش اسرائیل را مجبور می‌کند تا تصمیمی شرم آور برای اخراج قهرمانانی که جان خود را برای ما در عملیات جنین به خطر انداختند، اتخاذ کند. این تصمیم شرم آور است و به روحیه رزمندگان ما آسیب می‌رساند.

سخنگوی سازمان ملل هم در پی انتشار تصاویری از سربازان اسرائیلی در داخل مسجدی در شهر جنین کرانه باختری در حال اجرای مراسم یهودی تاکید کرد که باید به مکان‌های مذهبی احترام گذاشته شود و هتک حرمت اماکن مذهبی قابل تحمل نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۴ آذر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار