عطوان:

آمریکا و انگلیس در غزه شکست می‌خورند/ هذیان‌گویی نتانیاهو

تحلیلگر جهان عرب گفت: در واکنش به سخنان نتانیاهو درباره محمود عباس، توجه به چند واقعیت ضروری است و آمریکا و انگلیس به چهار دلیل در غزه شکست می‌خورند.

عطوان در روزنامه رای الیوم با اشاره به سخنان اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اینکه او تا زمانی که نخست وزیر این رژیم است، اجازه نخواهد داد که محمود عباس قدرت را در غزه در دست بگیرد، می‌نویسد: این روز‌ها نتانیاهو زیاد هذیان می‌گوید و مراجعه او به روانپزشک پس از آشفتگی روحی و روانی و افزایش خسارات و تلفات ارتش او به سبب جنگ غزه و مقاومت جانانه رزمندگان مدافع غزه پس از گذشت بیش از دو ماه از جنگ با وجود نابرابری موازنه نظامی، ضروری است.

وی ادامه می‌دهد: در واکنش به سخنان نتانیاهو درباره محمود عباس، توجه به چند واقعیت اساسی ضروری است و آمریکا و انگلیس به چهار دلیل در غزه شکست خواهند خورد.

نخست، جنبش‌های مقاومت در غزه به ریاست حماس شکست نخورد و با رشادت تمام در حال جنگ غزه و وارد کردن خسارات سنگین به آن است، گواه این موضوع هم انهدام ۱۳۵ تانک و نفربر این رژیم در مدت کوتاه و اذعان «یوآف گالانت» وزیر جنگ این رژیم در نشست خبری با گانتس و نتانیاهو درباره تلفات سنگین است.

دوم، محمود عباس نزد بیشتر ملت فلسطین منفور است، زیرا همسو با رژیم صهیونیستی و تماشاگر جنگ و کشتار و پاکسازی نژادی در غزه است. همچنین او شرایط را برای یورش‌های ارتش رژیم صهیونیستی به شهر‌ها و روستا‌ها و اردوگاه‌های کرانه باختری به ویژه جنین، نابلس، طولکرم و الخلیل هموار کرده است. نیرو‌های او که بالغ بر ۶۰ هزار نفر می‌شود، یک تیر هم در دفاع از ملت فلسطین شلیک نکرده است.

سوم، محمود عباس در حکومت کرانه باختری موفق نبوده و حکومتش به سرکوبگری و فساد معروف است، از این رو هرگز او و نیروهایش در غزه مورد استقبال نخواهند بود.

چهارم، غزه قبل از هفتم اکتبر همانند غزه پس از آن نیست و ملت فلسطین که بیش از بیست هزار شهید و پنجاه هزار مجروح داده نمی‌تواند بپذیرد که عباس و تشکیلاتش بر پشت تانک‌های آمریکایی و اسرائیلی به غزه بازگردند و مقاومت را تنها نماینده مشروع و قانونی می‌داند؛ هرچند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا حامی عهده دار شدن حکومت عباس در غزه باشد و تیم نظامی انگلیسی، تشکیلات خودگردان را از حیث فنی آماده اداره غزه کرده باشد.

عطوان می‌افزاید: محمود عباس نمی‌تواند و نباید که تشکیلاتش جایگزین مقاومتی باشد که بزرگترین پیروزی تاریخی اعجاز آور را علیه اشغالگران از زمان غصب سرزمین فلسطین در هفتاد و پنج سال قبل محقق کرده است؛ بلکه این مقاومت جایگزین آن در کرانه باختری پس از آزادسازی کامل و فروپاشی رژیم اشغالگر است.

این تحلیلگر اضافه می‌کند: آمریکا به عنوان شریک کنونی اسرائیل در کشتار جمعی و پاکسازی نژادی؛ تاوان سنگین این مشارکت و نیز برقراری پل هوایی تجهیز تل آویو به مهمات و موشک‌های قاتل و اعزام ناو‌های جنگی و بیش از دو هزار تفنگدار دریایی برای ممانعت از فروپاشی رژیم صهیونیستی را خواهد داد. آمریکا نمی‌تواند در غزه و کرانه باختری و حتی در جهان عرب تصمیم گیرنده باشد و شکست آن مشابه آنچه در افغانستان رخ داد، نزدیک است.

وی با اشاره به ضربات کوبنده محور مقاومت به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه، به حملات موشکی و پهپادی نیرو‌های مسلح یمن در حمایت از غزه پرداخته و آورده است: در ارزیابی توان جنبش انصارالله یمن و دستاورد‌های نظامی آن مبالغه نمی‌کنم، این جنبش موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها و هزاران رزمنده سلحشور دارد و به مراتب قوی‌تر از طالبان در افغانستان است که آمریکا را شکست داد و آن را مجبور به فرار کرد.

عطوان می‌نویسد: جنبش‌های مقاومت به رهبری «یحیی السنوار» و معاونش در غزه حکومت خواهند کرد و هرکه دیدگاهی غیر از این دارد، از منطقه و تحولات آن درکی ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۶:۰۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
صهیونیست ها، تروریست های داعش و سایر گروه های تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و هم برخی کشورهای عربی جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
واشنگتن شریک قتل عام ملت فلسطین است.
واشنگتن شریک قتل عام مردم غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۰۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
از سال 1917 تاکنون برای همه مردم منطقه و جهان ثابت شده است که در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار در کار است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۳:۰۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
۱۲:۵۷۱۸ آذر ۱۴۰۲
دیگر هیچ کس در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار از 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۳۸ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
اقدام آمریکا جنایتکار در وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه ثابت کرد و نشان داد که مشکل فلسطین و هم غزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از طریق سازمان های بین المللی حل نخواهد شد و حل نمی شود و از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است پس نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی واجب است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۰:۰۲ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکاراز 15 مهر ماه تاکنون در جنگ غزه از صهیونیست ها جنایتکار کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۵۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، وجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.

شورای امنیت سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، وجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، وجنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
صهیونیست ها، تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروهای تروریستی 100 درصد فقط با کمک، هدایت، مدیریت، نظارت، حمایت و پشتیبانی آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه جنایت می کنند، آدم می کشند و هم دست به اقدامات تروریستی می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۷ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

سوال اینجاست که پس چرا آمریکا جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا غرب جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا عربستان سعودی جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا امارات جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا اردن جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا ترکیه جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا باکو جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
سوال اینجاست که پس چرا مصر جنایتکار رژیم کودک کش صهیونیستی را تحریم نمی کند.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۶ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

آمریکا قطعنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را وتو کرد/ و این در حالی است که آمریکا جنایتکار در جنگ غزه متهم اصلی است و نه مدعی
آمریکا جنایتکار از مهرماه تاکنون به طور مستقیم از رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و هم در جنگ غزه کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی کرده است و هنوز هم کمک، حمایت و پشتیبانی نظامی می کند.
آمریکا جنایتکار شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه وحشی گری و غیر انسانی صهیونیست ها جنایتکار در فلسطین، غزه، لنبان و سوریه بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۰۹:۴۳ ۱۸ آذر ۱۴۰۲
آمریکا جنایتکار است و هم تروریسم بین المللی بوده است دیگر حق صلاحیت وتو کرد قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ندارد و تاکنون هم نداشته است.
آمریکا جنایتکار نقض حقوق بشر است و از سال 1945 تاکنون برزگ ترین متجاوز به حقوق بشر در جهان بوده است و تاکنون هم برای همه مردم دنیا ثابت شده است.
آخرین اخبار