اغلب ناترازی‌های کشور ریشه در قوانین دارند

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: اقتصاد کشور دارای ناترازی‌های زیادی است که اغلب ناترازی‌ها ریشه در قوانین دارند.

علی روحانی معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست خبری همایش اقتصاد ایران با بیان اینکه اقتصاد کشور ناترازی های زیادی دارد که ریشه های این ناترازی ها به دهه های قبل برمی‌گردد، اظهار کرد: وقتی صحبت از ناترازی صندوق بازنشستگی می‌کنیم متوجه می شویم که این ناترازی ریشه در ۳۰ سال گذشته دارد. ریشه ناترازی نظام بانکی به بیش از یک دهه گذشته بر میگ‌ردد. همچنین ناترازی حوزه انرژی که یکی از ریشه های سایر ناترازی ها  به شمار می رود مربوط به تصمیمات ملاحظه ای در دهه های مختلف است. 

وی افزود: ۵ محور اصلی همایش اقتصاد ایران شامل ناترازی بانکی، ارزی، رفاهی- مالیاتی، بودجه و انرژی است. همچنین اصلاح ساختار نظام تصمیم گیری هم دیگر محور مهم همایش است.

روحانی تصریح کرد: این ناترازی ها، مسائل ریشه دار اقتصاد ایران محسوب می‌شوند که گفتگو در مورد علت شکل گیری و خروج از این ناترازی ها ضروری است. البته با توجه به اینکه در حال ورود به سال سوم دولت سیزدهم هستیم، صحبت در مورد این مباحث برای تبیین مسیر انتخاب شده و تکمیل مسیر پیش رو است. 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اغلب ناترازی ها ریشه در قوانین دارند، افزود: پس از اصلاح این ناترازی ها به اقتصادی می رسیم که سالم شده اما جهت حرکت آن مشخص نیست. بنابراین آنچه که این مسیر را مشخص می‌کند جانمایی جدید در اقتصاد بین الملل تحت عنوان برون‌گرایی اقتصاد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۲
اگر ظرفیت شنیدن باشد درست میشه گوش شنوا حلال مشکلات که به آینده موکول نشود
آخرین اخبار