امضای ۱۱۰۰۰ قرارداد بین دانشگاه‌ها و صنایع

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم گفت: در سال‌های اخیر هزار نفر از اعضای هیئت‌های علمی در صنایع حاضر شدند که هدف از انجام این کار، رفع مسائل صنایع است.  

محمدسعید سیف٬ مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم در مراسم سی و ششمین نشست مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور گفت: امروزه ۱۱۰۰۰ قرارداد فیمابین دانشگاه‌ها و صنایع به امضاء رسیده است و این موضوع نشان دهنده رفع نیازهای کشور با امضای این قراداد‌ها خواهد بود. اکنون دانشگاه‌ها به این مرحله رسیدند که دغدغه رفع مشکلات و نیازهای جامعه را دارند. 

وی بیان کرد: از چند سال گذشته رشته‌ها و الگوهایی برای دانشگاه‌ها تدوین و ترسیم شده است که موضوعاتی مانند کاریابی، اثربخشی، مهارت افزایی و فرصت‌های مطالعاتی در ترسیم این الگوها دیده شده است. 

سیف تاکید کرد: در سال‌های اخیر هزار نفر از اعضای هیئت علمی در صنایع حاضر شدند که هدف از انجام این کار، رفع مسائل و مشکلات صنعت‌های مختلف بوده است. 

سیف با بیان این که موضوع ماموریت گرایی یکی از اولویت‌ها محسوب می‌شود، افزود: انجام مشاوره‌های تحصیلی ویژه دانشجویان و فرصت‌های مطالعاتی با هدف رفع مشکلات صنعت از جمله اقدامات انجام گرفته در وزارت علوم است. 

وی ادامه داد: زنگ پژوهش با همکاری وزارت آموزش و پرورش در این هفته طنین انداز خواهد شد. نشست مشترک مدیران ارتباط با صنعت و جامعه سالی یکبار انجام می‌شود.

برچسب ها: پژوهش ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار