صدور مجوز اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله شهری در اردبیل

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مجوز اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله شهری در اردبیل صادر شد.

سلامت صفری با بیان اینکه مجوز اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند شهری صادر شد، اظهار کرد: طرح تفکیک از مبدا پسماند شهری در تبعیت از ابلاغیه وزارت کشور در مورد تبدیل زباله به ثروت و رعایت هوای پاک است.

او با اشاره به اینکه این طرح در اردبیل نیز به صورت بی. او. ای. تی به مدت ۹ سال و با سهم ۸ درصد سود سهم شهرداری اجرا خواهد شد، افزود: مقرر شد مدیریت خرید زباله خشک از منازل در قالب اپلیکیشن در اختیار شهرداری قرار گیرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل بیان کرد: همچنین در راستای اجرای صحیح و موفق این طرح لازم است، ضمانت‌نامه معتبر در مورد پرداخت پول مردم و حسن انجام کار اخذ شود و از آنجایی که روزانه ۳۰ درصد از ۴۰۰ تن زباله شهری، زباله خشک است و ضمن اینکه سالانه حدود ۱۲ میلیارد تومان از هزینه‌های شهرداری در قرارداد‌های آتی شرکت‌های خدماتی کم می‌شود لذا اجرای این طرح در اردبیل ضروری است و کل خانوار‌های استقبال کننده نیز به نوعی درآمد خواهند داشت.

صفری با بیان اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات پیرامونی و محیطی به موقع و کامل، استقرار ایستگاه‌ها در مکان‌های مناسب و ساماندهی زباله‌گرد‌ها از ضروریات اجرای این طرح است، افزود: علاوه بر این طرح مجوز راه اندازی دوچرخه هوایی در شورابیل نیز صادر شد که این طرح علاوه بر نوآوری و نشاط آوری در جلب توجه برای توریسم و گردشگران و شهروندان نیز قابل توجه خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: لایحه‌ی دیگر شهرداری با اهداف ساماندهی دروازه ورودی شهر از طرف جاده تبریز و حریم پل بسیج، احیای تاریخی تپه نادر، باز شدن خیابان جدید به شهرک نادری، ایجاد پارک ۷ هکتاری متصل به تپه نادری، ایجاد فضای مذهبی و آموزشی و تعیین تکلیف احداثات مسکونی مربوط بود که لایحه تملک پیشنهادی با ۲۳ درصد سهم مالک از خالص مسکونی به تصویب شورا رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.