نصب مخازن زباله‌های هوشمند در سطح اردبیل

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: مخازن زباله‌های هوشمند برای تفکیک زباله از مبدا در سطح شهر اردبیل نصب خواهد شد.

میر محمد سید هاشمی در رابطه با وضعیت ساماندهی پسماند زباله در سطح شهر اظهار کرد: موضوع پسماند و طرح تفکیک زباله شهری در مبدا و مقصد از جمله طرح‌های مهم و مورد مطالبه مردمی در اردبیل بوده که این طرح اهتمام جدی شورا و شهرداری را برای برطرف کردن می‌طلبد.

او با بیان اینکه تفکیک از مبدا، بهره‌گیری از ماشین آلات به روز و نوین در حوزه پسماند که تمام زباله‌ها امحا خواهد شد، افزود: در این فرآیند هیچ دفنی نخواهد بود و به گفته سرمایه‌گذار حتی شیرآبه حاصل از زباله نیز مطابق با قواعد و ساختار محیط زیست خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با اشاره به وجود برخی نواقص‌ها در طرح ارائه شده توسط شرکت مذکور و پیشنهاد برخی راهکار‌ها گفت: نصب مخازن زباله‌های هوشمند در سطح شهر را برای تفکیک از مبدا می‌تواند از جمله این راهکار‌ها باشد.

سیدهاشمی همچنین با اشاره به بررسی طرح بهسازی و زیباسازی رودخانه «بالیقلوچای» گفت: بدون پیوست زیست محیطی، پیوست اقتصادی و پیوست گردشگری اجازه عقد قرارداد برای ساماندهی رودخانه «بالیقلوچای» را نخواهیم داد و شهرداری برای اجرای این طرح موظف به ارائه این پیوست‌ها است.

او با بیان اینکه جزئیات اجرای این طرح طی جلسات مختلف باید دقیق بررسی شود، گفت: برای بهسازی و زیباسازی رودخانه «بالیقلوچای» به ویژه برای زیباسازی و نورپردازی قطعاً از ظرفیت اعضای نظام مهندسی، دانشگاهیان و پژوهشگران حوزه مدیریت شهری بهره‌مند خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار