گفتگوی آستین با نخست وزیر عراق درباره تاسیسات دیپلماتیک آمریکا در بغداد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق خواستار توقف حملات علیه آمریکایی‌ها در خاک عراق شد.

پنتاگون جمعه شب اعلام کرد که لوید آستین، وزیر امور خارجه آمریکا ضمن گفتگو با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، از دولت عراق خواسته به حفاظت از پرسنل دیپلماتیک، مشاوران نظامی و تاسیسات متعهد باشد.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون توضیح داد که لوید آستین، وزیر دفاع با محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق صحبت کرد و آن‌ها در مورد تعهد دولت عراق به حفاظت از پرسنل دیپلماتیک، مشاوران نظامی و تأسیسات آمریکا بحث کردند.

به گفته رایدر، آستین حمله بامداد جمعه به سفارت آمریکا در بغداد و همچنین مجموعه حملات به نیرو‌های آمریکایی در عراق و سوریه در هفته‌های اخیر را محکوم و از بیانیه نخست وزیر عراق که گفته بود این حمله «امنیت داخلی عراق را به خطر می‌اندازد» استقبال کرد. 

رایدر افزود: آستین تاکید کرد که ایالات متحده این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که از خود در برابر کسانی که هرگونه حمله‌ای را علیه پرسنل آمریکایی انجام می‌دهند، دفاع کند.»

محمد السودانی، نخست وزیر عراق، دستور پیگرد قانونی عاملان حمله به سفارت آمریکا را صادر کرد.

حدود ساعت ۴:۱۵ بامداد روز جمعه منطقه سبز بغداد و سفارت آمریکا هدف حمله راکتی قرار گرفت.«مقاومت اسلامی» عراق پیشتر اعلام کرده بود که پایگاه ارتش آمریکا در «دهکده سبز» در عمق سوریه و «عین الاسد» در غرب عراق را با دو پهپاد هدف قرار داده است.این نهاد در بیانیه‌های جداگانه‌ای اشاره کرد که این اهداف «در پاسخ به جنایات دشمن علیه مردم ما در غزه» آمده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
واقعا این دولتمردان عراق نمیدونن. سربازان جنایتکار امریکایی در زندان ابو غریب 20 سال پیش با زنان ومردان وکودکان عراقی پشت میله های زندان چ کردن
آخرین اخبار