نشان درجه ۲ هنری کشور نصیب هنرمند گرگانی شد

یحیی دیوانی هنرمند پیشکسوت گرگانی، موفق به دریافت نشان درجه ۲ هنری کشور در بخش بازیگری شد.

 یحیی دیوانی متولد ۳۱ خردادماه ۱۳۲۴ در محله چهارشنبه‌ای شهرستان گرگان، بازیگر، کارگردان، نویسنده، مجری و گوینده و از پیشکسوتان عرصه تئاتر، تلویزیون، رادیو و سینمای استان گلستان و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است.

وی تا به امروز جوایز و افتخارات ملی متعددی را کسب و فعالیت‌های مختلفی را در طول بیش از نیم‌قرن فعالیت خود در کنار اساتید و هنرمندان صاحب‌نام، در کارنامه‌اش دارد. از او کتاب زندگی‌نامه خودنوشت هنری با عنوان «سفره‌ی دل» به‌همت نشر «قلم صحرا» در ۱۹۰ صفحه منتشرشده است.

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها شورای دارنده مجوز صدور درجه هنری بوده که متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقام رئیس شورا، نماینده سازمان برنامه و بودجه کشور، نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری و نماینده فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران است.

گواهینامه درجه ۲ هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معادل مدرک کارشناسی‌ارشد است و با تکیه بر توانایی‌های هنری افراد و بررسی لوح‌های افتخار، جوایز، بزرگداشت هنرمند، آثار منتشره، داوری‌ها، دبیری، مسؤولیت، مدیریت جشنواره‌ها و مسابقات، برگزاری و شرکت در نمایشگاه‌ها و... به‌عنوان گواهینامه تخصصی هنری صادر می‌شود و از اعتبار بالایی برخوردار است.

برچسب ها: هنرمند ، گواهینامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.