حضور ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در شانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از حضور ۲۳ گروه موسیقی از اقصی نقاط کشور در شانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین خبر داد.

محمدجواد ساوری گفت: شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان تا سه آذر ماه به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ساوری  با بیان اینکه جشنواره فرهنگ اقوام به برند استان در حوزه فرهنگی و گردشگری تبدیل شده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم امسال نیز با هماهنگی و برنامه‌ریزی با دستگاه‌های اجرایی استان میزبان شایسته‌ای برای اقوام مختلف ایران‌زمین و همچنین میهمانان داخلی و خارجی این رویداد باشیم.

او افزود: صنایع‌دستی، سوغات، موسیقی، گردشگری و بوم‌گردی، سیاه چادر و عشایر، روستا‌های هدف گردشگری، غذا‌های سنتی، بازی‌های بومی و محلی از جمله بخش‌های این جشنواره است و تاکنون ۲۵۰ هنرمند برای حضور در این دوره از نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

ساوری گفت: در این نمایشگاه علاوه بر آثاری از هنرمندان و صنعتگران سراسر کشور، رشته‌های بومی و اصیل هر استان، مراکز تخصصی، تعاونی‌ها، فروشگاه‌ها، هنرمندان دارای مهر اصالت و نشان ملی، هنرمندان فعال حوزه بسته‌بندی، فروشگاه‌های مجازی، روستا‌ها و شهر‌های ملی و جهانی صنایع‌دستی به نمایش درخواهد آمد.

او با اشاره به اینکه در حوزه گروه‌های موسیقی و آیینی اقوام نیز حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت، تصریح کرد: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام ایران‌زمین نیز هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران زمین ادامه داد: کارگاه‌های تخصصی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین حضور تأسیسات و جوامع گردشگری از بخش‌های دیگر این رویداد ملی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.