راه یابی آثار ۱۱ هنرمند گلستانی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره فیروزه

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره فیروز در گلستان گفت: با اعلام نتایج دبیرخانه مرکزی جشنواره فیرزوه، آثار ۱۱ هنرمند استان به مرحله نهایی این جشنواره راه پیدا کرد.

فرشته آل نبی گفت: با توجه به ثبت و ارسال ۲۱۳ اثر در سامانه که در قالب هدایای فرهنگی، نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و عروسک که در مرحله استانی داوری شد، تعداد ۳۳ اثر از ۱۱ هنرمند استان گلستان، به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

آل نبی افزود: این آثار پس از داوری نهایی، در نمایشگاه جانبی جشنواره فیروزه با حداکثر ۱۰۰ غرفه و به همراه اکران آثار هنرمندان دیگر استان ها، در ۱۴ مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد.

او ادامه داد: طبق اعلام دبیرخانه مرکزی، اختتامیه این جشنواره ۱۸ مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات کشوری و همچنین مدیر کل استان‌ها در تهران برگزار خواهد شد.  

یادآوری می‌شود، این جشنواره هرساله به‌منظور ترویج، تولید و مصرف کالا‌ها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالا‌های فرهنگی با اولویت‌ها و نیاز‌های کشور، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالا‌های فرهنگی داخل کشور و معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهاد‌های خصوصی، برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.