مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان:

۲۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۰ هزار نفر در ۶۳۰ دوره متنوع، تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفته‌اند.

عبدالمجید دراهکی روز سه شنبه در نشست خبری «پاسخگویی مدیران به رسانه ها» در استانداری بوشهر اظهار کرد: در سال گذشته نیز، ۲۶ هزار نفر در ۲ هزار و ۴۰۰ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای شرکت کردند که با وجود استاندارد‌های آزمون، ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر معادل نزدیک به ۷۰ درصد موفق به اخذ گواهینامه شدند.

وی افزود: از این تعداد ۴۲ درصد در حوزه خدمات، ۴۴ درصد در حوزه صنعت، هشت درصد در حوزه فرهنگ و هنر و ۶ درصد در حوزه کشاورزی آموزش دیده‌اند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: این آموزش‌ها در ۱۵ مرکز دولتی و ۲۷۰ آموزشگاه آزاد زیر پوشش اداره کل فنی و حرفه‌ای استان انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین موفقیت‌های این دولت در عرصه فنی و حرفه‌ای کاهش فرایند صدور مجوز‌ها از ۶ ماه به یک هفته بوده که انقلابی در توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با توجه به تضمین ایجاد اشتغال در برگزاری دوره‌های مهارتی حوزه صنعت، به هم استانی‌ها نوید می‌دهیم که اگر در این دوره‌ها شرکت کنند، پس از دریافت گواهینامه آموزشی جذب شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در پارس جنوبی می‌شوند.

دراهکی بیان کرد: در کنار حوزه صنایع، در صنعت آبزیان شامل پرورش ماهی در قفس و مزارع پرورش میگو و همچنین تعمیر موتور‌های دریایی و شیوه‌های جدید صید در دریا، آموزش‌های تخصصی با ایجاد تضمین اشتغال داده می‌شود، اما چندان استقبالی از این رشته‌ها توسط متقاضیان انجام نمی‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.