معاون استاندار بوشهر :

هفته وحدت یک استراتژی مهم دینی و ملی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: هفته وحدت یک شعار نیست، بلکه یک استراتژی مهم دینی و ملی است.

اکبر پورات در آیین تجلیل از مواکب و هیات‌های مذهبی فعال اتباع و مهاجرین خارجی در استان بوشهر با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: وجود حضرت رسول اکرم (ص) اساس و عامل وحدت در همه ادوار و مقاطع اسلامی بوده و انقلاب اسلامی ایران نیز بر محور وحدت و یکپارچگی شکل گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از نماد‌های وحدت در دوران انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدسی بود که همه مردم ایران از لر، عرب، کرد، ترک، بلوچ، اهل سنت و اتباعی که در کشور حضور داشتند با جانفشانی و یک وحدت مثال زدنی در جنگ تحمیلی حماسه آفرینی کردند.

وی افزود: ما در دفاع از حرم نزدیک به سه هزار شهید افغانی و یازده هزار شهید اهل سنت تقدیم کرده‌ایم که همه آن‌ها نمونه‌ای از وحدت و همبستگی همه مذاهب و ادیان است.

پورات گفت: امروز دشمن از این وحدت، وحشت دارد و همواره به دنبال اختلاف افکنی بوده و تاکنون موفق نشده و ما نیز باید همیشه مراقب باشیم و تحت تاثیر تبلیغات دروغین دشمن قرار نگیریم.

وی عنوان کرد: دشمن برای مذاهب و قومیت‌ها برنامه‌هایی برای دو قطبی‌سازی و آشوب دارد و اکنون با این وحدتی که وجود دارد با توکل بر خدا و پیروی از رهبر معظم انقلاب، تمام توطئه‌های دشمنان خنثی خواهند شد.

پورات با اشاره به اینکه تاکنون گام‌های موثری در راستای وحدت شیعه و سنی برداشته شده است، بیان کرد: هفته وحدت یک شعار نیست، بلکه یک استراتژی مهم دینی و ملی است که ما هم در استان بوشهر تمام تلاشمان این است که خدمتگزار خوبی برای مهاجرین و پناهندگان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: ۲۱ هیات و مواکب اتباع خارجی در ایام ماه محرم و صفر امسال در استان داشتیم که همه با هزینه خود اتباع، راه‌اندازی و مدیریت شد و تعداد ۳ هزار ۲۰۰ تبعه افغان نیز از استان به زیارت کربلا مشرف شدند.

پورات اظهار کرد: در استان بوشهر خدمات ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان، تحصیل و مدارس فرزندان اتباع، برگزاری دوره‌های رایگان فنی و حرفه‌ای، بیمه سلامت، ساماندهی کودکان کار و شناسنامه‌دار کردن فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.