اجلاس سران شورای همکاری در دوحه؛

درخواست‌ها برای موضع قاطع در برابر اسرائیل

برخی تحلیلگران تاکید کردند که انتظار می‌رود، تصمیماتی در راستای پایان تجاوز‌ها به غزه توسط رژیم صهیونیستی در نشست شورای همکاری خلیج فارس اتخاذ شود.

چهل و چهارمین نشست شورای همکاری خلیج فارس امروز در سطح سران در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد.

برخی منابع دیپلماتیک در کشور‌های عربی خلیج فارس در گفتگو با العربی الجدید تاکید کردند که انتظار می‌رود تمام شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در سطوح بالا در این نشست مشارکت کنند.

«جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه میهمان این نشست خواهد بود.

«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز تاکید کرد که جنگ متجاوزانه اسرائیل علیه نوار غزه در راس دستور کار نشست شورای همکاری خلیج فارس خواهد بود.

«جابر الحرمی» سردبیر روزنامه الشرق قطر نیز در این باره گفت که این نشست مصالحه‌ها خواهد بود، زیرا از گشایش و صلحی که میان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و همچنین صلحی که میان این کشور‌ها و ایران به ویژه بازگشت روابط دیپلماتیک میان تهران و ریاض استقبال خواهد شد.

«عبدالله باعبود»، پژوهشگر عمانی نیز در این باره گفت که آنچه از کشور‌های عربی خلیج فارس انتظار می‌رود، این است که جنایت‌ها و کشتار‌های ضدانسانی رژیم صهیونیستی، سیاست این رژیم در قتل مردم فلسطین و تداوم شهرک‌سازی و اشغالگری را به شدت محکوم کنند.

وی افزود: انتظار است که آن‌ها همچنین بخواهند عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متوقف شود.

«جاسم ابراهیم فخرو» نویسنده و مشاور رسانه‌ای هم در این باره گفت: بسیار امیدوار هستیم که تصمیماتی سرنوشت ساز در راستای حل مشکلات مردم فلسطین و پایان دادن به نسل‌کشی‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین به ویژه نوار غزه اتخاذ شود.

به گزارش ایرنا، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که صد و پنجاه و هشتمین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت برپایی چهل و چهارمین نشست سران شورای همکاری، روز یکشنبه در دوجه برگزار می‌شود.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیرخارجه قطر ریاست نشست وزرای خارجه شورای همکاری را به عهده خواهد گرفت.

ماجد الانصاری سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر هم گفته بود: انتظار می‌رود جنگ رژیم اشغالگر بر باریکه غزه، در دستور کار نشست سران شورای همکاری خلیج فارس قرار گیرد.

الانصاری در اظهارات مطبوعاتی تاکید کرده بود که برگزاری نشست سران خلیج فارس به میزبانی دوحه در راستای رسالت شورای همکاری و نقش و جایگاه آن در منطقه است و اوضاع غزه در راس موضوعات مورد بحث در اجلاس قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ آذر ۱۴۰۲
حرف حساب مرگ بر صهیونیستها
آخرین اخبار