دادستان زیرکوه به شکارچیان هوبره هشدار جدی داد

دادستان شهرستان زیرکوه به شکارچیان پرنده کمیاب و در معرض انقراض هوبره هشدار جدی داد.

کلکسیون زیست بوم خراسان جنوبی به حدی غنی است که انواع و اقسام جانداران و گیاهان را در خود جای داده است اما برخی گونه های جانوری در این زیست بوم نادر بوده و در معرض انقراض هستند به همین واسطه باید حفاظت و حمایت خاصی نیز از آن ها صورت گیرد تا شاهد انقراض این گونه های نادر در خراسان‌جنوبی، ایران و جهان نباشیم.

از جمله این گونه های نادر هوبره است که جزو پرندگان بومی و مهاجر، نادر، حفاظت شده و در معرض خطر انقراض مناطق بیابانی ایران به حساب می آید و نسل این گونه پرنده خاص به دلیل شکار بی رویه، غیرقانونی و قاچاق به خارج از کشور در حال انقراض است.

شکار غیرمجاز این پرنده علاوه بر انقراض نسل حیات وحش، تخریب و ضرر جبران ناپذیری را به پوشش گیاهی خراسان جنوبی از جمله منطقه حفاظت شده زیرکوه به دلیل تله‌گذاری صیادان وارد می‌کند به همین واسطه حجت الاسلام حسینی دادستان این شهرستان به تخریب کنندگان منابع طبیعی هشدار جدی داد.


بیشتر بخوانید


او در این زمینه گفت: مشاهده شده است که شکارچیان هوبره برای به دام انداختن این پرنده کمیاب، اقدام به شکستن درختان برای سد معبر و تله گذاری برای شکار این پرنده می کنند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه این اقدام، آسیب جدی به طبیعت و منابع طبیعی شهرستان می زند، افزود: دستگاه قضایی شهرستان زیرکوه ضمن هشدار به این افراد اعلام می کند که با این افراد برخورد سخت و قانونی انجام خواهد شد.

دادستان شهرستان زیرکوه از شهروندان خواست تا در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان، کوشا باشند.

هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.

برچسب ها: زیست بوم ، شکار هوبره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.