اجرای طرح تکام در راستای توانمندسازی روستا‌های قزوین

طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه (تکام) با هدف ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌های قزوین اجرا می‌شود.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) از ابتدای آبان ماه امسال به تصویب شورای برنامه ریزی این استان رسیده است و در مرحله ابهام زدایی و گفتمان سازی قرار دارد.

وی با بیان اینکه قرار نیست طرح تکام در همه روستا‌ها اجرایی شود، اضافه کرد: تکام در روستا‌های دارای ظرفیت اشتغال برای ساکنان دائمی اجرا می‌شود تا افراد بتوانند از بستر‌های این طرح برای کسب و کار و تولید بهره‌مند شوند.

غریب تصریح کرد: افرادی که ساکنان یک روستا بودند و اکنون شهرنشین شده‌اند، توانمندی روستا‌ها را می‌دانند و اینکه اگر به روستا بازگردند چگونه می‌توانند اشتغالزایی کنند، پس از شناسایی این ظرفیت‌ها فرد متقاضی درخواست خود را به شورا یا دهیار و سپس به بخشداری و فرمانداری اعلام می‌کند تا مجوز‌های لازم در اسرع وقت اعطا شود.

این مسئول با بیان اینکه اشتغالزایی تنها بخشی از طرح تکام محسوب می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مجوز‌های لازم برای اشتغالزایی را صادر کنند، اما در بخش‌های دیگر و خارج از اشتغال نیز مسوولان باید تسهیل گر و تسریع کننده کار‌ها باشند.

غریب خاطرنشان کرد: اگرچه طرح تکام در ۱۶ نظام مختلف برنامه ریزی شده است، اما بیشتر این طرح برروی توانمندسازی مردم پایه ریزی و متمرکز شده و تصمیم دارد که تا مردم برروی توسعه روستا‌ها مترکز داشته باشند و دولت نیز تنها نقش تسهیل گری و تسریع کننده را ایفا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار