بنیاد برکت قزوین در ۱۵۰ روستا برنامه اشتغالزایی دارد

مجری بنیاد برکت قزوین گفت: برنامه اشتغالزایی برای ۱۵۰ روستای هدف در استان با داشتن شرایط ۵۰ تا ۶۰ خانوار، هدفگذاری شده است.

حسین مهدوی زادگان مجری بنیاد برکت قزوین گفت: روستا‌های هدف باید خوش نشین (ساکنان غیردایمی و غیرمولد) نباشند و شرایط و ظرفیت اشتغال را هم دارا باشند.

وی با بیان اینکه مدت زمان حضور بنیاد برکت در روستا‌ها برای اجرای برنامه‌ها سه تا پنج سال است، افزود: برای اشتغالزایی در روستاها، ابتدا تسهیلگر ما وارد روستا‌ها شده و در نشست کارگروه اشتغال روستایی که با حضور تاثیرگذاران روستا مثل دهیار، شورا و امام جماعت برگزار می‌شود، به شناسایی ظرفیت‌ها و معرفی افراد متقاضی اشتغال اقدام به عمل می‌آورند.

مهدوی زادگان با بیان اینکه نگاه بنیاد برکت برای اشتغالزایی در روستا‌ها تسهیلات محور نیست، گفت: اگرچه بخش عمده‌ای از اشتغالزایی به دریافت تسهیلات مربوط می‌شود، اما مباحث آموزشی و توانمندسازی روستاییان مهمتر از داشتن سرمایه است که در این حوزه نیز اقدامات موثری صورت می‌گیرد.

این مسئول افزود: سه مدل طرح توانمندسازی و اشتغالزایی در روستا‌ها اجرایی می‌شود که شامل سحاب، آسمان و آفتاب است و بنیاد برکت در قالب این مدل‌ها از مشاغل خرد خانگی، واحد‌های تولیدی با پنج نیروی کار و طرح‌های عمرانی حمایت می‌کند.

مهدوی زادگان گفت: بعد از روستاها، شهر‌های زیر ۲۵ هزار جمعیت استان نیز در کانون هدف برنامه‌های اشتغالزایی بنیاد برکت قرار دارند که سیاستگذاری آن برعهده فرمانداران در کمیته‌های اشتغال شهرستانی صورت می‌پذیرد.

بنیاد برکت از سال ۹۷ کار خود را در سطح استان قزوین آغاز کرده و تاکنون پنج هزار و ۵۰۰ طرح نیز در نقاط مختلف اجرا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار