بیرجند، دارای بیشترین بافت فرسوده شهری

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بیشترین بافت فرسوده شهری در استان مربوط به بیرجند است.

علیزاده معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ستاد باز آفرینی شهری استان گفت: در استان هزار و ۷۳ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۳۳ درصد جمعیت استان را در خود جای داده اند.

او افزود: بیشترین بافت فرسوده شهری در استان با ۶۵۴ هکتار مربوط به بیرجند است.

علیزاده با اشاره به تصویب مشوق‌های بافت فرسوده، از شهروندان ساکن در این بافت‌ها خواست برای بازسازی منازلشان اقدام کنند.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی هم با تأکید بر اینکه مسئولان برای احیا و بازآفرینی شهری باید عملیاتی وارد شوند گفت: شهرداران باید برای بازسازی محلات فرسوده، بسته‌های تشویقی برای شهر خودشان ارائه کنند.

او به ۶ طرح نیمه تمام در بافت‌های فرسوده استان اشاره کرد و افزود: ۴ طرح در بیرجند و یک طرح در بشرویه و یک طرح در فردوس است.

عباس زاده اظهار کرد: احداث ساختمان فرهنگی و هنری محله کارگران، احداث مرکز توسعه محله ۱۷ شهریور و خیر آباد، خانه محله ۱۷ شهریور، احداث مرکز فرهنگی ورزشی، احداث سالن ورزشی، احداث فضای سبز آرامستان ناصح و اجرای کانال جمع آوری آب‌های سطحی مرحله ۲ از جمله این طرح ها است که مقرر شد در جلسه‌ای با شهرداران تفاهم‌نامه‌ای انجام شود تا این طرح‌ها تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین ۵۹ هکتار از بافت شهر طبس مسینا، ۱۸ هکتار از بافت شهر شوسف و ۲۵ هکتار از بافت شهر آیسک به عنوان بافت ناکارآمد شهری مصوب و در نهایت مقرر شد در لیست محلات ستاد بازآفرینی استان قرار گیرند.

او گفت: پیش از این جلسه ۹ شهر در لیست محلات بازآفرینی شهری قرار داشتند که اکنون به ۱۲ شهر رسیده است.

در این جلسه همچنین با افزایش ۳۹ هکتار به محدوده شهر اسدیه درمیان موافقت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.