طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی گناباد نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: تکمیل ۲۰ طرح نیمه‌تمام صنعتی و معدنی در این شهرستان نیازمند ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است.

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۲۰ طرح کوچک و بزرگ نیمه تمام صنعتی و معدنی گناباد بیشتر در بخش صنایع معدنی، سلولزی و صنایع غذایی، اکنون از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

وی ادامه داد: با تامین اعتبار و راه اندازی این طرح‌های نیمه تمام برای ۸۰۰ نفر در شهرستان گناباد اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: طرح "فروسیلیس منیزیم" به عنوان تامین کننده مواد اولیه کارخانه‌های فولاد مهمترین طرح نیمه تمام و یکی از طرح‌های مهم صنعتی جنوب استان خراسان رضوی است که در دولت سیزدهم با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد در حال اجراست.

ایزدی افزود: مجموع تعهد امسال اشتغال بخش صنعت و معدن و تجارت گناباد ۵۴۸ نفر بوده که تاکنون ۳۹۳ نفر معادل ۷۳ درصد این تعهد محقق شده است.

وی پرداخت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع داخلی و بنیاد برکت و تبصره ۱۶ به واحد‌های تولیدی و فعالان صنعت، معدن و تجارت گناباد طی سال جاری را یادآور و توجه بیشتر بانک‌های عامل به سرعت بخشی در پرداخت تسهیلات به متقاضیان این بخش را خواستار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: ۷۵۴ میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی با اشتغال مستقیم ۱۲۸ نفر طی ۶ ماهه ابتدای امسال در این شهرستان انجام شد که از نظر میزان سرمایه‌گذاری صنعتی به نسبت دوره مشابه پارسال از نظر میزان سرمایه گذاری ۱۴۵ درصد و به لحاظ اشتغالزایی ۷۲ درصد افزایش یافت.

ایزدی افزود: پروانه‌های بهره برداری صنعتی فوق در زمینه‌های تولید و فرآوری خاک «پرلیت»، تجهیزات پزشکی، صنایع فلزی، خوراک طیور، انواع بلوک وآجر سفال و اتاق کامیون صادر شده است.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آن‌ها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار