خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در گناباد غیر قانونی است

خرید و فروش امتیاز زمین های نهضت ملی مسکن در گناباد تخلف است و با خریداران و فروشندگان برخورد خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد گفت: خرید و فروش هر گونه امتیاز نهضت ملی مسکن در این شهرستان غیر قانونی است، اکنون تشدید این مساله به معضل مهم در گناباد تبدیل شده است.

 

ناصر چیتگر عصر امروز در گفت و گو با خبرنگاران افزود:‌ خرید و فروش امتیاز زمین های نهضت ملی مسکن در گناباد تخلف است که با خریدار و فروشنده با دستور مراجع قضایی برخورد قانونی می شود.

 

وی با هشدار نسبت به افزایش خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن در گناباد تصریح کرد: بنیاد مسکن به عنوان دستگاه متولی هر گونه قرارداد منعقد شده در این زمینه را فسخ و باطل می کند.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد اظهار کرد: برخورد سلیقه ای و صدور قراردادهای بدون ضابطه و بدون رعایت موازین قانونی در افزایش قیمت زمین و مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی این شهرستان موثر است.

 

وی گفت:‌ به طور مثال در یک روستا ۴۰ واحد مسکونی و هر واحد با چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال احداث شد، در حالیکه هنوز این واحد ها به متقاضیان تحویل داده نشده است، قیمت هر واحد در بازار به ۱۳ میلیارد ریال افزایش یافت که برخی از دست اندرکاران معاملات مسکن در این نرخ گذاری و افزایش قیمت نقش دارند.

 

چیتگر افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی را از دیگر معضلات مهم مردم در گناباد ذکر کرد و افزود: از مراجع قضایی و دادستان عمومی و انقلاب گناباد خواسته می شود تا با افزایش نظارتها با متخلفان در معاملات املاک به صورت جدی برخورد کنند.

 

زمین‌ های رها شده باید تعیین تکلیف شوند

 

نایب رییس شورای اسلامی شهر گناباد هم گفت:‌ زمین های رها شده در محدوده کاربری مسکونی این شهرستان باید در سه سال آینده تعیین تکلیف و احداث شوند، در غیر این صورت کاربری آنها حذف می شود.

 

محمد صابری با اشاره به اینکه شتاب افزایش قیمت مسکن و اجاره بهای واحدهای مسکونی در گناباد از مشهد نیز بالاتر است، افزود: اتخاذ تصمیم هایی متناسب با اقتضائات منطقه ای، افزایش نظارتهای مسوولان، سرعت بخشی در تعیین تکلیف زمینهای رها شده و ملزم کردن مالکان آنها به دیوارکشی این زمین ها از جمله راهکارهای کنترل قیمت مسکن در این شهرستان است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.