در هفته کتاب؛

شهرهای فاقد کتابخانه صاحب کتابخانه می‌شوند

مدیرکل امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی از بهره‌برداری ۲۱ کتابخانه عمومی و صاحب کتابخانه شدن ۵ شهر فاقد کتابخانه در هفته کتاب خبر داد.

محمدمهدی زرافشان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد در گفتگو با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفتگو به تشریح برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در هفته کتاب پرداخت.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد اظهار کرد: چند سالی است که دست اندرکاران هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، این ایام را با حضور در مرقد امام راحل و تجدید میثاق با آرمان‌های ایشان، آغاز می‌کنند. بیستم آبان ماه امسال هم، این برنامه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرهنگی، ناشران و کتابداران برگزار شد و به صورت رسمی به استقبال سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رفتیم. بنابر اعلام ستاد هفته کتاب، بازه زمانی این هفته در سال جاری ۲۳ لغایت ۳۰ آبان ماه است و شعار «آینده خواندنی است» برای این هفته انتخاب شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی را برای این هفته در نظر گرفته اند؛ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که مسئولیت مدیریت بیش از ۳۷۰۰ کتابخانه عمومی را در کشور بر عهده دارد، در این هفته به صورت ویژه به منظور جلب توجه مردم و رسانه‌ها به موضوع کتاب و کتابخوانی، برنامه‌هایی را پیش بینی کرده است. بهره برداری از ۲۱ کتابخانه عمومی شامل ۳ کتابخانه سیار، یکی از اقدامات زیرساختی است که در این ایام انجام خواهد شد؛ با بهره برداری از این کتابخانه‌ها ۵ هزار متر مربع به فضای کتابخانه‌ای کشور اضافه و ۵ شهر فاقد کتابخانه صاحب کتابخانه عمومی می‌شود. عضویت رایگان مردم عزیز در کتابخانه‌های عمومی، از دیگر برنامه‌های این هفته است و علاقه مندان می‌توانند در طول این هفته با مراجعه به کتابخانه مورد نظر خود به رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شوند. متقاضیان با مراجعه به پایگاه samanpl.ir می‌توانند نزدیکترین کتابخانه به محل زندگی خود را شناسایی کرده و به آن مراجعه کنند؛ در این پایگاه نزدیک به ۵۰ میلیون نسخه کتابی که در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد، قابل جستجو است.

زرافشان اضافه کرد: در این هفته همچنین کتابخانه‌های عمومی پذیرای اهدای کتاب از سوی مردم عزیز هستند. بعلاوه، پویش کتابخون، که چند سالی است با همراهی سازمان انتقال خون انجام می‌شود، امسال نیز اجرا می‌شود و طی آن اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان در طول هفته کتاب با مراجعه به پایگاه‌های سازمان انتقال خون ایران و اهدای خون، حرکتی فرهنگی برای ترویج سلامت انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار