خودرو‌های با سرعت بالا تا یک هفته توقیف می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، خودرو‌های بالای ۸۰ کیلومتر سرعت توقیف می‌شوند.

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی گفت: بلوار پیامبر اعظم (ص) بیرجند به دلیل بی توجهی برخی رانندگان به قانون از نظر تصادف رانندگی در وضعیت بحرانی قرار گرفته و متاسفانه در تصادفات این بلوار تعداد زیادی از شهروندان غیرمقصر و عابرین پیاده دچار خسارت‌های مالی و جانی شده اند.

او افزود: اکثریت رانندگان قوانین رانندگی را در این بلوار رعایت می‌کنند، اما با توجه به اینکه این بلوار یک معبر اصلی است و برخی آن را با کمربندی اشتباه می‌گیرند و از طرفی به دلیل کمبود سامانه‌های کنترل هوشمند تخلفات، برخی رانندگان از حداکثر سرعت مقرره در این بلوار که ۶۰ کیلومتر است، تخطی می‌نمایند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی تأکید کرد: براساس دستور دادستان محترم مرکز استان، از این پس خودرو‌های دارای سرعت ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر جریمه و از ۸۰ کیلومتر به بالا علاوه بر جریمه تا یک هفته به پارکینگ منتقل می‌شوند.

سرهنگ عباسی بیان کرد: چنانچه سرعت خودرویی بالای ۱۰۰کیلومتر باشد راننده در زمان توقیف خودرو در پارکینگ، باید در کلاس‌های آموزشی که به همین منظور برگزار خواهد شد شرکت کند.

او همچنین تصریح کرد: ضرورت دارد دستگاه‌های مسئول در ایمن سازی و هوشمند سازی کنترل تخلفات در بلوار‌های حادثه ساز بیرجند با نگاه ویژه‌ای ورود کنند تا بیش از این جان مال مردم به خطر نیفتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار