استاندار ایلام خبر داد

اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه تخصیص می‌یابد، گفت: این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۹۰ گردنه حادثه خیز را حذف می‌کند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه تونل کبیرکوه، درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۵ درصد بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
 
وی با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه تزریق می‌شود، افزود: با تکمیل این پروژه و فاز اول سامانه گرمسیری شاهد سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام خواهیم بود. 
 
استاندار ایلام با اشاره به کارکرد‌های این پروژه عظیم اضافه کرد: افتتاح این پروژه توسعه دو شهرستان آبدانان و دره شهر را در پی خواهد داشت و علاوه بر این کارکرد بین استانی و فرا استانی نیز خواهد داشت، علاوه بر این با تکمیل این پروژه ۹۰ گردنه حادثه خیز حذف می‌شود که نقش مهمی در کاهش سوخت و ایمنی سرنشینان دارد و از مزیت‌های مهم این پروژه محسوب می‌شود.
 
بهرام نیا مطرح کرد: با افتتاح فاز اول پروژه سامانه گرمسیری به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبرسانی می‌شود و در فاز بعد این میزان به ۱۲ هزار هکتار خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.