استاندار ایلام خبر داد

آبرسانی به بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی ایلام با تکمیل فاز اول سامانه گرمسیری

استاندار ایلام گفت: با افتتاح فاز نخست سامانه گرمسیری به ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در دیدار با مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: محور فعالیت وزارت جهاد کشاورزی و این سازمان در استان‌ها از مزرعه تا سفره مردم تعریف شده است.

وی بیان کرد: عملکرد این سازمان ارتباط مستقیمی با معیشت و سفره مردم دارد و می‌تواند در توسعه استان بسیار موثر باشد.

بهرام نیا در ادامه با اشاره به افتتاح فاز نخست سامانه گرمسیری در آینده نزدیک، افزود: با افتتاح فاز نخست این سامانه، به ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان آبرسانی می‌شود.

استاندار ایلام مطرح کرد: با اجرای این پروژه بخش قابل‌توجهی از زمین‌های دیمی به آبی تبدیل خواهد شد و تحول بزرگی در اقتصاد و حوزه کشاورزی استان ایجاد می‌شود.

وی افزود: فعالیت‌های معاونت آب و خاک جهاد کشاورزی مبنای همه طرح‌های زراعی و باغی و دامداری و پایه‌گذار اشتغال و توسعه هر استان است.

استاندار ایلام با تاکید بر اهتمام همه‌جانبه مدیران برای توسعه استان، گفت: به دلیل عقب‌افتادگی استان ناشی از جنگ تحمیلی ۸ ساله و پس از آن، هنوز جای کار بسیاری در این استان وجود دارد و می‌طلبد مدیران تلاش خود را مضاعف کنند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز در این نشست گفت: بخش کشاورزی بسیار مهم و اساسی است و در سیاستگذاری‌های دولت سیزدهم توجه زیادی به این حوزه شده است.

سید مجید موسوی ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم در استان ایلام سامانه گرمسیری است و این استان در حوزه کشاورزی و دامداری و باغداری بسیار ظرفیت‌های بالایی دارد.

موسوی بیان کرد: ۱۲ هزار میلیارد ریال برای پروژه‌های آب و خاک این استان اختصاص داده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.