بالاتر بودن شاخص طرح هادی در طبس نسبت به میانگین استانی

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی گفت: میانگین استانی اجرای طرح هادی در استان ۷۵ درصد است که این شاخص در طبس به بیش از ۷۹ درصد رسیده است.

تنها مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان طبس با اشاره به اجرای بزرگترین سایت نهضت مسکن ملی با ثبت نام ۱۵ هزار و ۳۸۷ متقاضی در طبس گفت: ۱۲ هزار ۱۳۹ نفر شرایط را به‌دست آوردند که ۸ هزار و ۵۹۶ متقاضی تأیید نهایی شدند و ۵ هزار و ۸۴۹ واریز وجه کامل داشته و ۵ هزار و ۷۰۱ نفر تخصیص زمین و ۳ هزار و ۳۲۹ متقاضی پروانه را اخذ کرده اند.

او افزود: هزار و ۹۷۱ مورد فنداسیون، هزار و ۴۱۸ متقاضی در مرحله سفت‌کاری و ۶۸۸ متقاضی کار‌های نازک‌کاری را انجام می‌هند که قسمت عمده آن‌ها در دهه فجر آماده می‌شود.

تنها اظهار کرد: متوسط کشوری مقاوم‌سازی مسکن روستایی، ۵۳ درصد است که در خراسان جنوبی متوسط آن ۶۰.۲ درصد است و این رقم در طبس ۸۹.۳ است که با توجه به پیشینه زلزله‌ها استقبال از تسهیلات بالاتر از دیگر نقاط استان بوده و این نقطه قوتی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به تهیه اجرای طرح‌های هادی در شهرستان طبس عنوان کرد: ۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان داریم که تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در استان تأیید طرح شده است و در مجموع کشور هنوز ۴ درصد از تأیید طرح‌ها مانده است.

او با بیان اینکه در روستا‌های زیر ۲۰ خانوار هم برای اجرای طرح هادی ورود در زمینه تعیین محدوده کرده‌ایم، تصریح کرد: در ۶۲ روستا اجرای طرح هادی در شهرستان طبس شروع شده و شاخص به بیش از ۷۹ رسیده است و شاخص استانی اجرای طرح هادی ۷۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از کار‌های خوب در دولت سیزدهم اختصاص قیر رایگان است که در هشت ساله دولت قبل تنها ۵۵۹ روستا را در اجرای آسفالت داشتیم که در یک سال و نیم گذشته، ۴۹۵ روستا اجرای آسفالت داشته اند که معادل ۹۰ درصد هشت ساله دولت قبل بوده است.

او با اشاره به اینکه در شهرستان طبس بیش از ۷ هزار مسکن روستایی داشتیم که بیش از ۶ هزار مقاوم‌سازی شده است، گفت: مجموع روستا‌های طبس در سال ۹۹ که آسفالت شده است دو روستا بوده و در دو سال ۴۸ روستا را آسفالت کرده ایم و کار‌های خوبی صورت گرفته است.

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.