نیشابور و شاهین‌شهر با یکدیگر خواهرخوانده شدند

شهردار نیشابور گفت: خواهر خواندگی بین ۲ شهر نیشابور و شاهین‌شهر اقدامی در جهت شناساندن ظرفیت عظیم فرهنگی و علمی نیشابور است که با وجود ثبت در تاریخ باید برای آیندگان به درستی تبیین شود.

سیدحسن میرفانی شهردار نیشابور گفت: قرارداد خواهرخواندگی بین شهر‌هایی بسته می‌شود که دارای منافع، خصوصیات و وجوه مشترک مانند سابقه تاریخی، مؤسسات دانشگاهی یا جنبه‌های گردشگری و مانند آن هستند.

شهردار نیشابور با تاکید بر این موضوع که اگرچه بین نیشابور وشاهین‌شهر وجوه مشترک زیادی دیده نمی‌شود، اما در این اقدام ثمراتی وجود دارد، ادامه داد: پیوند بین سنت و تمدن نیشابور با مدرنیته‌ی شاهین‌شهر و ایجاد روابط متقابل و همچنین استفاده از تجربیات شهر جدید و مدرن شاهین‌شهر و شهرسازی آن و نیز آشنایی مردم شاهین شهر با مظاهر تمدن‌ساز ایران در شهر نیشابور مثل عطار و خیام از ثمرات قرارداد خواهرخواندگی است.

وی در ادامه توضیحاتش افزود: شناساندن شهر قلمدان‌های مرصع و شهر حدیث سلسله الذهب به مردم شاهین‌شهر، مراوده فرهنگی متقابل بین اهالی ۲ شهر از طریق حضور مردم و مسئولان در روز‌های ملی و هفته فرهنگی طرفین و نیز ارتباطات متقابل فی مابین موسسات، نهاد‌ها و دانشگاه‌ها هم از دیگر اهداف خواهرخواندگی بین شهر‌های نیشابور و شاهین‌شهر است.

شهردار نیشابور با اشاره به ابراز علاقه بسیار مسئولان شهری شاهین‌شهر برای برقراری پیوند و ایجاد قرابت با نیشابور، کمک به یکدیگر در حوادث و بلایای طبیعی که برای یکی از این ۲ شهر اتفاق می‌افتد، انتقال تجربیات و آموزش نیروی انسانی، آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ یکدیگر و نیز توسعه گردشگری و معرفی شهر‌های یکدیگر در رسانه‌های شهر مقابل و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی خصوصا درروز‌های ملی نیشابور یا هفته فرهنگی شاهین شهر را از دیگر اهداف قراردارد خواهرخواندگی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار