گشایش بزرگترین نمایشگاه رزمی فرهنگی شرق کشور در نیشابور

بزرگترین نمایشگاه رزمی فرهنگی شرق کشور همزمان با برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله‌الذهب با حضور پرشورمردم شهید پرور و مسئولین نیشابور بزرگ در مجموعه ورزشگاه انقلاب نیشابور گشایش یافت.

اسماعیل عشقی ، مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ گفت: دو هکتار زمین در ورزشگاه انقلاب نیشابور طی ۷۰ روز کاری پروژه ساخت بزرگترین سایت نمایشگاهی رزمی، فرهنگی ونمایش میدانی شرق کشور را در ضلع جنوبی ورزشگاه انقلاب به انجام رساندند.

او افزود: در این نمایشگاه بیش از ۲ هکتار به نماد‌ها و یادگار‌های دوران دفاع مقدس از شمال غرب تا جنوب کشور در این دوران اختصاص داده شده است.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ ادامه داد: در بزرگترین نمایشگاه رزمی، فرهنگی ونمایش میدانی شرق کشور بازسازی صحنه‌هایی از انقلاب مردم نیشابور، پیروزی انقلاب، فضای دوران دفاع مقدس و اعزام نیرو‌ها به جبهه‌های حق علیه باطل از نیشابور بازسازی شده وبااستفاده از پیشرفته‌ترین امکانات صوت، نور و تصویر نیز عملیات‌ها دوران دفاع مقدس باز سازی می‌شود.

عشقی بیان کرد: در این نمایشگاه رزم‌های رزمندگان نیشابوری در طول دفاع مقدس در کانال‌ها، میادین مین همراه با جنگ افزار‌های نظامی، حور، نیزار قایق و تالاب بازسازی شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: ما سعی کرده ایم عملیات فتح المبین فکه، طلاییه و چزابه عملیات کربلای ۵، والفجر ۸، بازسازی اروند و پل بعثت، و عملیات مرصاد فضای معراج الشهدا را برای مخاطب به خصوص کودک، نوجوان و جوانان ارائه نماییم.

عشقی ادامه داد: ما برای اقشار مختلف مسابقات رزمی، فضا‌های جنگ نرم و جنگ ترکیبی همراه با راویان دفاع مقدس را تدارک دیده ایم.

وی اذعان کرد: بخش پایانی نمایشگاه حسینیه شهدا است که در نوبت صبح پذیرای بیش از ۲ هزار دانش‌آموز و بازدیدکننده است و همینطور در نوبت عصر از ساعت ۳ تا زمان اذان مغرب بازدید از نمایشگاه رزمی ادامه دارد

عشقی تاکیدکرد: مهمترین قسمت بزرگترین نمایشگاه رزمی، فرهنگی ونمایش میدانی شرق کشور برگزاری نمایش میدانی توسط هنرمندان نیشابور و کشوربا عنوان "صدای پای عشق" است که در یک سن بزرگ به روایت نقش نیشابور در طول تاریخ تشییع تا امروز می‌پردازد و دکور‌های این دوران‌ها بازسازی شده که از ۱۹ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۲ هرشب برای ۵۰۰۰ تماشاچی روایت خواهد شد که نمایشگاه رزمی و فرهنگی از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ شب به روی علاقه‌مندان باز است و نمایش بزرگ میدانی "صدای پای عشق" هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ اجرا خواهد شد.

مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ تصریح کرد: اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهیدان دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ ۲۶ مهر ۱۴۰۲ با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مردم ولایت مدار در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار خواهدشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار