جایگاه نخست مستند کوچه باغ در ارزیابی سیمای استان‌ها

مجموعه مستند کوچه باغ اثر تولیدی سیمای شبکه خاوران موفق به کسب جایگاه نخست کشور در ارزیابی سیمای استان‌های رسانه ملی شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: مجموعه مستند کوچه باغ با کسب نمره ۹۰ در کمیته ارزیابی استان‌های رسانه ملی موفق به کسب جایگاه نخست این ارزیابی در کشور شد.

آینه دار افزود: کسب این نمره تاکنون بی سابقه بوده و این برنامه مجموعه مستندی تلویزیونی است که با گذر در کوچه باغ‌های روستا‌های خراسان جنوبی مخاطبان را با ظرفیت‌های روستا بیشتر آشنا می‌کند.

وی گفت: مستند کوچه باغ با هدف معرفی کار آفرینان هر روستا، شناخت ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی، اقامتی، فرهنگی، تاریخی و گردشگری، خودکفایی، مهاجرت معکوس و معرفی زندگی روستایی از شبکه خاوران پخش می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: کوچه باغ با حضور در ۱۱ شهرستان استان و در ۵۵ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به روی آنتن شبکه خاوران می‌رود.

گفتنی است تهیه کننده مستند کوچه باغ حسین روئین تن است و شاخص‌های هر برنامه با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری‌های هر شهرستان مشخص می‌شوند.

نمونه‌ای از این برنامه معرفی روستای سیدال نهبندان که تمام اهالی روستا مشغول به ریسه بافی و انجام هنر چادر شب بافی هستند و همه کار‌های هنر چادر بافی از صفر تا صد در این روستا انجام می‌شود. اهالی روستا توانسته اند محصول تولیدی خود را به صادرات برسانند و معرفی روستای ازمیغان طبس که حضور گردشگران در این روستا زمینه را برای مهاجرت معکوس روستایی‌ها فراهم کرده است و اهالی این روستا با ایجاد بوم گردی امکان حضور را برای اقامت چند روزه مسافران در روستا فراهم کرده اند.

همچنین معرفی روستای مشوکی در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان با بافت بکر و کاهگلی وپلکانی و با مردمی خونگرم و همراه از قسمت‌های مختلف مستند کوچه باغ است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.