۲۰ کشته در حمله افراد مسلح به غیرنظامیان در کامرون

مقامات محلی از تیراندازی افراد مسلح به مردم بی‌دفاع در غرب کامرون خبر دادند که ۲۰ کشته بر جای گذاشته است.

شاید آنچه امروزه دلیل اصلی عقب افتادگی کشور‌های آفریقایی از سایر کشور‌های جهان می‌توان نامید نه استعمار گذشته باشد و نه خشکسالی و فقر. اکنون آنچه قاره سیاه از آن رنج می‌برد نبود امنیت به دلیل فقدان حکومت مقتدر است. همین امر باعث بروز و ظهور شبه نظامیان و گروه‌های تروریستی متعدد در آفریقا شده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی امروز (دوشنبه) اعلام کردند اوایل صبح امروز افراد مسلح با حمله به یک شهر در غرب کامرون به روی مردمی که خواب بودند آتش گشوده و باعث جان باختن ۲۰ غیرنظامی شدند. 

مقامات دولتی این حمله را به اقلیت انگلیسی زبان و جدایی طلبی منسوب کرده اند که به دنبال استقلال از کامرون و تشکیل کشور آمبازونیا از سال ۲۰۱۷ هستند. 

گروه‌های مسلح به طور مداوم اقدام به حمله، آدم ربایی و کشتار مردم در شمال غربی و جنوبی غربی کامرون که جمعیتی فرانسوی زبان دارد، می‌کنند. تاکنون هیچ فرد یا گروهی به طور رسمی مسئولیت این حمله خونین را بر عهده نگرفته است. 

مقامات امنیتی از بررسی محل حادثه در راستای انجام تحقیقات پیرامون این ماجرا خبر می‌دهند. این حادثه دستکم ۷ مجروح داشته است که اکنون مراحل درمان را در بیمارستان سپری می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار