دست‌کم ۷ نفر بر اثر انفجار انتحاری در سومالی کشته شدند

بر اثر انفجار انتحاری در سومالی که گروهک تروریستی الشباب آن را بر عهده گرفت، دست‌کم ۷ نفر کشته و ۸ تن دیگر مجروح شدند.

یک بمب‌گذار انتحاری امروز (جمعه) در یک مغازه چای‌فروشی در پایتخت سومالی خود را منفجر کرد و دست‌کم ۷ نفر از جمله یک شاهد و پرسنل پزشکی کشته شدند.

به گزارش رویترز، پلیس تعداد کشته‌شدگان را ۵ نفر اعلام کرد. گروهک تروریستی الشباب مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

گروه اطلاعاتی SITE روز جمعه گزارش داد که گروه الشباب وابسته به القاعده در بیانیه‌ای در خبرگزاری وابسته به خود مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و تعداد کشته‌ها را ۱۱ نفر و زخمی‌ها را ۱۸ نفر اعلام کرد. تعداد تلفاتی که الشباب اعلام کرده است با ارقام دولتی متفاوت است.

یکی از شاهدان گفت: «انفجار بعد از ظهر جمعه در یک ایست بازرسی در جاده منتهی به مجلس و دفتر رئیس‌ جمهور روی داد و این مغازه محل رفت و آمد سربازان است.»

این در حالی است که به گزارش رویترز شاهدان و پرسنل پزشکی حاضر در محل، تعداد کشته‌شدگان را ۷ نفر و مجروحان را ۸ نفر اعلام کردند. «سادیک علی» سخنگوی پلیس گفت که در این انفجار ۵ نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند و افزود که بمب‌گذار یکی از اعضای الشباب وابسته به القاعده بود. علی در بیانیه‌ای با استفاده از اصطلاحی که دولت برای اشاره به گروه الشباب مرتبط با القاعده استفاده می‌کند، گفت: «بمب‌گذار انتحاری یکی از تروریست‌های خوارج بود. او ۵ نفر را که همگی در حال نوشیدن چای بودند، کشت.»

«احمد علی» یکی از شاهدان در صحنه انفجار به رویترز گفت: «من ۷ کشته و ۶ زخمی دیگر را که اکثر آن‌ها سرباز بودند، دیدم و به انتقال آن‌ها کمک کردم.»

الشباب که هدفش سرنگونی دولت مرکزی است، در ماه ژوئن ۵۴ سرباز اوگاندایی را در پایگاه خود در جنوب غربی موگادیشو کشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار