رئیس فدراسیون:

وجود ۳۰ هزار تکواندو کار برای آذربایجان غربی ظرفیت بزرگی است

رئیس فدراسیون تکواندو کشور گفت: بیش از ۳۰ هزار تکواندو کار و ۲۰۰ مربی ظرفیت بی نظیری برای استان آذربایجان غربی است.

رئیس فدراسیون تکواندو کشور در مجمع انتخاباتی هیئت تکواندو آذربایجان‌غربی گفت: در این استان پتانسیل خوبی در تکواندو وجود دارد و با توجه به فعالیت بیش از ۳۰ هزار تکواندو کار و ۲۰۰ مربی در استان‌های دیگر چنین ظرفیتی نیست.

هادی ساعی تصریح کرد: نیاز هست از این ظرفیت برای تیم ملی با تبادل تجربیات و برگزاری اردو‌های متعدد استفاده بشود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم جایگاه تکواندو در استان آذربایجان‌غربی را به سطح بالاتری با همکاری همه ورزشکاران برسانیم و با نگاه حرفه‌ای عامل رشد رشته ورزشی تکواندو در سطح کشور بشویم.

کسب کامل سهمیه المپیک دغدغه اصلی فدراسیون تکواندو است

رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همه تمرکز فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، گفت: همه تیم هایی که اعزام می شوند، در مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور می یابند تا بیشترین تعداد را در پاریس داشته باشیم.

ساعی افزود: امیدواریم تا یک ماه آینده، بخشی از سهمیه ها را دریافت کنیم و بعد از آن در مسابقات گرنداسلم چین نیز بتوانیم باقی سهمیه های لازم را برای حضور قدرتمند در المپیک پاریس ۲۰۲۴ به دست آوریم.

وی در خصوص مسابقات برون مرزی آتی فدراسیون تکواندو اظهار کرد: رقابت های اردن و جام جهانی تیمی تکواندو در کره جنوبی، این مسابقات را شامل می شود که در هردو آنها با قدرت حاضر خواهیم شد.

رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت این رشته ورزشی در آذربایجان غربی نیز بیان کرد: بیشترین مشکلی که این استان در تکواندو دارد، نداشتن خانه تخصصی تکواندو است که باید زمینه برای راه اندازی این خانه فراهم شود.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این مجمع انتخاباتی اظهار کرد: تکواندو یکی از مهمترین رشته‌های مدال آور ایران و المپیک بوده و استان ما نیز در این رشته ورزشی استعداد‌های متعددی دارد.

سجاد بیرامی افزود: کسب یک هزار و  ۱۰ مدال در طول ۳ سال اخیر در رویداد‌های مختلف ورزشی نشان از علاقه و استعداد بالای جوانان علاقه‌مند به ورزش در این استان است.

این مقام مسئول ورزشی ادامه داد: با رشد ده برابری اعتبارات و وجود زیر ساخت‌های مناسب، تلاش بر این داریم میزبانی رقابت‌های ورزشی را عهده دار باشیم و در این رستا یکی از برنامه‌ها ما توجه به ظرفیت شهرستان‌های استان اس.

در این انتخابات مهران اسکندری با کسب ۲۴ رای از ۲۷ ماخوذه به عنوان رئیس هیئت تکواندو آذربایجان‌غربی به مدت ۴ سال انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.