پرداخت ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات کرونایی به باشگاه های ورزشی

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا در باشگاه های ورزشی استان ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مشکلات ورزشی استان با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و روسای هیئت‌های ورزشی  و ورزشکاران در شورای ورزش شهرستان خوی  بررسی شد.

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست از فعالیت اکثر رشته‌های ورزشی در استان خبر داد و گفت: از آغاز شیوع کرونا تعدادی از رشته‌های ورزشی پر برخورد از جمله کاراته، کشتی، تکواندو و جودو در فضا‌های خارج از سالن و مطابق با پروتکل‌های بهداشتی فعالیت می کنند و باشکاه‌های ورزشی نیز بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا تعطیل هستند.

پورایراندوست افزود: بخش ورزش استان از جمله بخش‌هایی است که از آغاز شیوع کرونا به صورت مستقیم بیشترین خسارت را متحمل شده و باشگاه‌ های ورزشی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

او ادامه داد: : تاکنون ۲۱۵ باشگاه ورزشی برای دریافت تسهیلات برای جبران خسارت ناشی از ویروس کرونا در استان معرفی شده اند که به میزان ۸۷۰ میلیون تومان تسهیلات به این باشگاه‌ها پرداخت شده و بقیه هم در دست پیگیری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: در این مدت برای حمایت از بخش ورزش این اداره کل اجاره بهای سالن‌های زیر پوشش خود را از ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بخشیده است.

عباسی فرماندار خوی نیز در این نشست با اشاره به کمبود فضا‌های ورزشی روباز بر ضرورت تکمیل مجموعه ورزشی ۵ هزار نفری ۷ تیر خوی تاکید کرد و گفت: این طرح در اولویت برنامه‌های عمرانی شهرستان قرار گرفته است و برای تکمیل به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بررسی راه‌های حمایت از حوزه ورزش و باشگاههاو هیئت‌های ورزشی شهرستان در شرایط کرونایی و ضرورت تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی از مهمترین محور‌های این نشست بود.

انتهی پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.