۲ محموله مواد شیمیایی قاچاق در گمرک سرخس کشف شد

مدیر کل گمرک شهید شوشتری سرخس گفت: ۲ محموله "پلی اتیلن" و کود شیمیایی قاچاق با تلاش ماموران این گمرک کشف و ضبط شد.

علی اکبر کیانی علی آباد گفت: کارشناسان گمرک شهید شوشتری سرخس با هوشیاری و دقت عمل حین کنترل کالا، به یک محموله صادراتی "پلی اتیلن کامپاند" مشکوک شدند که پس از نمونه برداری و ارسال نمونه به آزمایشگاه، مغایرت کالا با مفاد اظهار نامه گمرکی محرز شد.

وی ادامه داد: این محموله پلی اتیلن قاچاق به وزن تقریبی پنج تُن پس از توقیف تحویل مراجع ذی صلاح قضایی شد.

مدیرکل گمرک سرخس گفت: همچنین در پرونده دیگری ماموران حراست گمرک شهید شوشتری به محموله ای شامل ۲ هزار و ۴۸۰ کیسه ۵۰ کیلویی کالا با عنوان "بن تونیت" مشکوک شدند.

کیانی افزود: بعد از نمونه برداری و انجام آزمایش، محتوای این محموله ۱۲۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم "کود اوره" تعیین شد که با اظهارنامه گمرکی آن مغایرت داشت و پرونده قضایی این اقلام قاچاق به مراجع ذی صلاح ارسال شد.

وی ادامه داد: با رسیدگی مراجع قضایی در مجموع قاچاقیان این ۲ پرونده به بیش از ۱۸میلیارد ریال جریمه محکوم شدند و در جریان کشف این ۲ محموله ۲ نفر نیز دستگیر شدند.

گمرک و گذرگاه مرزی سرخس در انتهایی ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد و هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.