خزعلی اعلام کرد؛

تعطیلی برخی از شیرخوارگاه‌ها در تهران

خزعلی با اشاره به اصلاح قانون مربوط به واگذاری نوزادان بدون سرپرست گفت: این موضوع سبب شده است برخی از شیرخوارگاه‌ها در تهران تعطیل شود.

انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: برنامه‌های خوب زیادی در حوزه بانوان در همین مدت محدود اجرایی شده مانند بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی مثل بیمه ناباروری و بیمه سلامت و بحث‌های مثل پشتیبانی اداری و ارتقا جایگاه بانوان که نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: از فواید سفر‌های استانی آگاهی به بعضی مشکل‌های استانی و حل آن‌ها است مثل قانون به فرزندی پذیرفتن نوزادان از شیر خوارگاه که در این موضوع مراحل اداری واگذاری بسیار سخت بود، اما الان قانون اصلاح شده است و این روند بسیار تصریح شده به گونه‌ای که برخی از شیرخوارگاه‌ها در تهران تعطیل شده است.

خزعلی گفت: ۹ کارگروه در زمینه‌های مختلف خانواده تشکیل شده است فرهنگ در خانواده، سرگرمی در خانواده، بحث محیط زیست و سالم نگه داشتن آن که باید آموزش از خانواده و کودکان شروع شود در زمینه‌های مشاوره‌های ازدواج در استان‌هایی که آمار طلاق زیاد است اجرای طرح در اولویت است.

وی بیان داشت:در مورد دختران و پسران بازمانده از تحصیل خیلی برایمان اهمیت دارد که در این مورد طرحی توسط نهضت سواد آموزی برای روستاییان و عشایر اجرا شده است در خصوص همین مشکل تأسیس خوابگاه‌ها و آموزش مجازی هم در دست بررسی است که هیچ کس از تحصیل جا نماند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ادامه داد: جهت کسب و کار پایدار خانواده محور برای اولین بار معاونت زنان بودجه ویژه‌ای به این بحث اختصاص داده شده است و برای اولین بار است که در طی این دو سفر بودجه اختصاصی به بحث بانوان تصویب شده است.

خزعلی گفت: در تمام زمینه‌ها در حد توان آماده حمایت از سمن‌ها هستیم و از طرح‌های سمن‌ها استقبال می‌کنیم و در برخی از استان‌ها برای پیشگیری از آسیب‌ها و مهارت افزایی با پشتیبانی از سمن‌ها حرکت‌های خوبی انجام شده مانند آموزش‌های پیشگیری از خودکشی و مهارت آموزی‌های خانواده‌های بد سرپرست و در حال بازپروری که نتایج خوبی هم داشته است.

برچسب ها: حضانت ، شیرخوارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
بچه ها رو از سر خودشون واز میکنن و میندازن به ملت بدبخت
آخرین اخبار