افزایش ۳ برابری سهمیه استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال ۱۰ نفر از نخبگان دارای شرایط در دستگاه‌های اجرایی استان استخدام شدند و امسال این سهمیه به ۳ برابر افزایش یافته است.

یعقوب طادی اظهار کرد: فراخوان استخدام نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان صادر شده است و افراد دارای شرایط می‌توانند در سایت sina.bmn.i ثبت‌نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

وی استخدام نخبگان را از راهکار‌های حفظ این سرمایه‌های انسانی در هر یک از مناطق کشور و جلوگیری از مهاجرت از آن‌ها عنوان کرد و گفت: جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی به گونه‌ای است که در هر دستگاهی یک پست دارای نخبه مشخص و نخبگان در آن پُست مشغول به کار می‌شود.

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری مهاجرت نخبگان را از مهمترین تهدید‌های این حوزه برشمرد و اظهار داشت: مهاجرت نخبگان واقعیت تلخی است که استان ما هم با آن درگیر است و عوامل متعددی در آن نقش دارد، اما یکی از مهمترین آن‌ها نداشتن شغل مناسب است که بنیاد ملی نخبگان در دولت سیزدهم برایی رفع این چالش سیاست استخدام نخبگان را در دستور کار قرار داده است.

طادی یادآور شد: در سال‌های گذشته اعتقاد بر این بود که استعداد‌های برتر و نخبگان نیاز به کار اجرایی ندارند، اما با توجه به مطالبات و دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی نخبگان، سیاست‌ها تغییر یافت و دولت در پی آن است نخبگان را نیز در امور اجرایی مشارکت دهد.

وی ادامه داد: کارگروهی از مدیران اجرایی و نخبگان استان تشکیل شده تا استعداد‌های برتر نیز در امور تصمیم‌گیری استان سهیم شوند و تاکنون ۲ جلسه با حضور استاندار و نخبگان استان تشکیل شده است.

رییس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در حال حاضر سه طرح در حوزه گردشگری، آموزش و پرورش و امور اجتماعی در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته و از توان نخبگان استان در حل مسائل این حوزه در حال استفاده است.

طادی یادآور شد: تلاش می‌شود تا از ظرفیت نخبگان در گره‌گشایی از مسائل و چالش‌های استان بهره‌گیری شود از همین رو ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی و نخبگان در حال تقویت است.

برچسب ها: نخبگان ، استخدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار