کمبود ناوگان هواپیمایی، مسافران را روی زمین می‌گذارد

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی کمبود ناوگان هواپیمایی را اصلی‌ترین علت کم بودن پرواز‌ها در خراسان جنوبی اعلام کرد.

طهماسبی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: به طور مداوم در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی مختلف در کشور که امکان ارائه خدمات هوایی به استان را دارند هستیم که تعداد زیادی از آن‌ها به علت کمبود ناوگان هوایی از همکاری با استان عاجزند.

او افزود: برخی از شرکت‌ها قول تأمین ناوگان داده‌اند، اما درصد زیادی از شرکت‌ها پیشنهاد داده اند که استان تسهیلاتی به آن‌ها برای خرید هواپیما به نام استان بدهد تا به طور کامل در اختیار استان و سفر‌های هواییمان باشد.

طهماسبی بیان کرد: اطلاعی از اینکه استان توانایی پرداخت این تسهیلات را دارد یا خیر نداریم، اما کماکان در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی که ناوگان دارند هستیم تا بتوانیم پرواز‌های ثابتی برای استان از آن‌ها بگیریم.


بیشتر بخوانید


مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: چه از لحاظ زیرساختی و چه از لحاظ خدمات دیگر در استان هیچ مشکلی نداریم و هر شرکت هواپیمایی که درخواست کند می‌تواند با آن‌ها همکاری کنیم.

او عنوان کرد: به نظر می‌رسد برای حل این مسئله باید سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان ورود پیدا کرده و سرمایه‌گذاری کنند.

طهماسبی اظهار کرد: به طور کل در کشور ۴۰۰ فروند هواپیما قبلاً وجود داشته است که ۱۵۰ یا نهایتاً ۱۶۰ هواپیما از این تعداد در حال فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.