رویداد گوهرتراشی، فرصتی برای معرفی جهانی گوهرسنگ‌ها

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور از رویداد گوهرتراشی در فردوس به عنوان فرصتی برای معرفی جهانی گوهرسنگ‌ها یاد کرد.

هاشمی مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور در آیین اختتامیه اولین رویداد ملی گوهرتراشی کشور در شهرستان فردوس گفت: طرح توسعه صنعت گوهرسنگ ذیل مجموعه ایمیدرو به صورت یک زنجیره به هم پیوسته در یک سند راهبردی دیده شده است.

او افزود: هفت وزارتخانه و بیست سازمان در این سند برای توسعه و معرفی گوهرسنگ کشور مسئولیت دارند و این مسابقات برای دیده شدن استعداد‌های صنعت گوهرسنگ و سنگ تراشان کل کشور با هدف برند سازی و معرفی گوهرسنگ کشور در بازار‌های جهانی برگزار شده است.

هاشمی اظهار کرد: من شهر فردوس را به عنوان شهر جهانی گوهرسنگ می‌بینم و ظرفیت فردوس و خراسان جنوبی همچون یک نمایشگاه است که قابلیت حضور صنعتگران این حوزه را برای سرمایه گذاری دارد.

دانشگاهی بودن ۴۵ درصد ورودی‌های مراکز فنی و حرفه‌ای 

میمنت آبادی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: ۴۵ درصد ورودی‌های مراکز فنی و حرفه‌ای فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

او افزود: برگزاری این رویداد نشان از توجه به منابع طبیعی، خدادادی و استعداد‌های برجسته و نخبگانی است، که از دل زمین ایجاد ارزش افزوده می‌کنند.

میمنت آبادی بیان کرد: امیدواریم حاصل این توجهات ایجاد اشتغال رفاه و آبادانی در سطح شهرستان منطقه و کشور باشد.

معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور اظهار کرد: نیاز امروز دانش آموزان و دانشجویان ما به مهارت آموزی بر کسی پوشیده نیست و لازم است کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها تقویت شود.

او ضمن قدردانی از متولیان برگزاری این رویداد گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی جزو ادارات کل فعال و پویای ما در سطح کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.