کشف سلاح و فشنگ جنگی از شکارچیان در همدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان از کشف و ضبط یک قبضه سلاح جنگی سیمینوف مسلح، به همراه هفت عدد فشنگ جنگی در منطقه حفاظت شده شراء خبر داد.

جواد نوری اظهر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: روز جمعه گذشته، مسئول منطقه حفاظت شده شراء متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات منطقه شده و سپس نسبت به انجام هماهنگی سایر محیط بانان برای بررسی موضوع و دستگیری شکارچیان متخلف اقدام می‌کند.

او گفت: محیط بانان حاضر در منطقه در ارتفاعات و پائین دست کوه مستقر شدند و پس از رصد متوجه شدند که یک گروه شکارچی غیرمجاز قصد شکار وحوش را دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان گفت: محیطبانان این افراد را تحت نظر گرفته و زمانی که شکارچیان اقدام به شلیک یک گلوله ناموفق دیگر به سمت وحوش می‌کنند، برای دستگیری افراد متخلف، به سمت محل تیراندازی اعزام می‌شوند و در اطراف منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

نوری اظهر گفت: پس از اینکه شکارچیان متوجه حضور محیط بانان در محل می‌شوند، سلاحشان را در نزدیکی ارتفاعات مخفی کرده و با سرعت محل را ترک می‌کنند.

او گفت: محیطبانان که متخلفان را لحظه به لحظه رصد می‌کردند، پس از متواری شدن آن‌ها یک قبضه سلاح جنگی سیمینوف مسلح، به همراه هفت عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان با بیان اینکه متخلفان متخلف، نوک فشنگ‌ها را شکاف داده بودند تا زمانی که به وحوش اصابت می‌کند از قدرت کشندگی بیشتری برخوردار باشد و بلافاصله جاندار را از پا درآورد، گفت: تلاش‌ها برای شناسایی متهمان ادامه دارد و مراحل تشکیل این پرونده قضایی در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.